E-Demokrácia
és e-közigazgatás közeleg?
(Forrás: Magyarország.hu)
Tapasztalatokkal segíti egymás munkáját az
információs társadalom építésében az Országgyűlés Hivatala és az
Informatikai és Hírközlési Minisztérium. Az erről szóló megállapodást
csütörtökön írta alá a Parlamentben Mandur László, az Országgyűlés
alelnöke és Kovács Kálmán informatikai miniszter.
Az Informatikai és Hírközlési
Minisztérium csütörtökön tapasztalatcseréről kötött megállapodást az
Országgyűlés Hivatalával, a dokumentumot Kovács Kálmán miniszter és
Mandur László, a parlament alelnöke írta alá az országházban. A
megállapodás szerint az OH közigazgatási tapasztalatokkal támogatja a
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) eDemokrácia és
eKözigazgatás programjainak megvalósítását, illetve segíti az
informatikai tárcát az elektronikus archiválással kapcsolatos
jogalkotásban. Az IHM cserébe átadja a projektek végrehajtása során
felhalmozódott tapasztalatokat, a hivatal munkatársai pedig részt
vehetnek az eDemokrácia és eParlament témákat érintő MITS projektek
tervezésében.
A Parlamentben
csütörtökön megnyílt az e-kormányzat (e-government) kiállítás is,
amelyen Nagy-Britannia elektronikus kormányzati szolgáltatásait
ismerhetik meg a látogatók. Az e-governmentel kapcsolatos kiadványok,
publikációk és más dokumentumok a kiállítás után az országgyűlés
könyvtárába kerülnek.
Megtiszteltetés, hogy a parlamenti demokrácia
úttörőjének számító Nagy-Britannia mutatja be a kormányzati munka
elektronikus változatát – mondta a megnyitón Kovács Kálmán. Az
informatikai miniszter kiemelte, hogy az eParlament program keretében
digitalizálják és az interneten közzéteszik a parlamenti könyvtár
dokumentumait.
Az elektronikus
kormányzati szolgáltatások az indulásuk utáni egy-két évben nem hoznak
nagy áttörést az ügyintézésben, ezért a kormányok legfontosabb feladata,
hogy az állampolgárokban tömegesen ébresszék fel az érdeklődést az
e-ügyintézés iránt – mondta előadásában Andrew Pinder, Nagy-Britannia
e-kormánybiztosa. A szakértő szerint a hivataloknak ugyanúgy
alkalmazkodniuk kell a fogyasztói – jelen esetben állampolgári –
igényekhez, mint ahogy a kereskedelmi szektor teszi.