A
gyerekeket úgy vezetik be a kortárs képzőművészetbe, hogy közben
megtanulnak bánni a digitális eszközökkel.
(Forrás:
Népszabadság)
Akkor álljunk össze
egy csoportképhez, mondja Kata, a társaságot terelgetve. Így, most
mindenki vágjon vicces arcot, csíííz. A digitális gép rögzíti a
pillanatot, aztán laptopra kerül a fénykép, néhány perccel
késõbb kivetítik a falra, kartonpapírokra, a csoportkép
szereplõi pedig ecsetet ragadnak, és a vetített fotó alapján
elkezdik megfesteni életnagyságú portréjukat.
Ilyen feladatok segítségével
ismerkednek 8-10-14 éves gyerekek a digitális technológia lehetőségeivel
február óta minden hétvégén az A38 hajón. A közhasznú
feladatvállalásnak számító kísérleti műhelymunka lényege: a gyerekeket
úgy vezetik be a kortárs képzőművészetbe, hogy közben megtanulnak bánni a
digitális eszközökkel.
– Ez a
korosztály már nap mint nap találkozik a digitális világgal – magyarázta
Soós Kata programvezető szombaton a sajtónak tartott nyílt napon -, de
ahhoz, hogy majd később valamit alkossanak is a modern eszközökkel,
biztonsággal kell használniuk. Az internetezés elengedhetetlen része az
életünknek, de játék nélkül unalmas megtanulni a fogásait. Olyan
feladatokat adunk itt a gyerekeknek, amelyek vizuális válaszadásra
késztetik őket, és amikor a problémamegoldáshoz a hagyományos eszközök
már nem elegendőek, akkor az alkotáshoz számítógépet, digitális
fényképezőt vagy kamerát vesznek igénybe. Szeretnénk bizonyítani, a
megfelelően irányított digitális gyerekkor segíti a harmonikus
személyiségfejlődést.
A gyerekek
eddig reklámokat készítettek, animációs kisfilmeket raktak össze,
internetes oldalt terveztek, most pedig saját, képzeletbeli tévécsatorna
beindításán fáradoznak, amelynek közösen a Gyerek Kisebbségi Tévé nevet
adták. A műhelymunkába nemrég enyhén értelmi fogyatékosok, közöttük
Down-kórosok kapcsolódtak be. A kísérletnek ez a következő lépcsőfoka:
hogyan lehet sérültek integrációját az információs társadalom modern
eszközeinek használatával segíteni?