Folytatódik
a Kihívás játéksorozat! Az elmúlt évek nagysikerű Kihívás játékaihoz
hasonlóan a TEAM Labor továbbra is vár minden 10-14 éves diákot egy
közös megmérettetésre.
A Kihívás játékok fő pedagógiai
célkitűzései:
A legfogékonyabb, és a(z információs) társadalomba
most beilleszkedő korosztály számára segítséget nyújtani a világháló
ésszerű és hatékony használatához, az információrengetegben való
eligazodáshoz, tárgyi tudásuk gyarapításához, problémamegoldó készségük
fejlesztéséhez, nem utolsó sorban pedig ahhoz, hogy a diákok (és
tanáraik) játszva sajátítsák el a hatékony csapatmunka fortélyait, és
ezt nemcsak szemtől-szemben, de virtuális környezetben
is.
A diákok (és tanáraik) számára
példát adni arra, hogy az Internet és az alkalmazói programok által
nyújtott lehetőségek az iskolai feladatok témaköreiben hogyan
járulhatnak hozzá az alkotó tanulás és problémamegoldó kultúra
kialakításához.
A játék folyamán
átfogó, a világ országait egybegyűjtő adatbázis készül, mely a játék
befejeztével minden érdeklődő diák és tanár rendelkezésére áll majd.
Cél, hogy a csapatok által készített weboldalak az egyéni és az iskolai
tanulási-tanítási folyamatban jól hasznosítatóak legyenek a különféle
tanórákon. Ezért a csapatoknak is keményen meg kell küzdeniük, a
versenyszellemen kívül sok-sok ötletre, hatékonyságra és szervezettségre
is szükségük lesz!
A korábbi
évekhez képest jelentős változás, hogy a játékba tetszőleges létszámú
csapatok jelentkezhetnek. Feltétel azonban, hogy a csapattagok életkora
10-14 év közötti legyen, és minden csapattag azonos oktatási intézményt
látogasson.
I.
forduló
Minden csapat
számára egy társcsapatot és 5 országot sorsolnak ki. A csapat egyéni
feladata a kisorsolt 5 ország mindegyikével kapcsolatban egy ötletes,
kreatív kérdés megfogalmazása, és a kérdéshez tartozó válasz és
internetes forrás megadása. A csapat csoportos feladata a társcsapattal
együttműködve, adott feltételeknek eleget tevő, további 3 kérdés
megszerkesztése.
II.
forduló
Az előző
forduló legjobb kérdéseit kiválogatjuk, a csapatok egyéni feladata a
válogatott kérdések minél gyorsabb és pontosabban megválaszolása, a
válaszok hiteles internetes forrásainak feltüntetésével. A játékban
résztvevő összes csapat csoportos feladata egy gondolati térkép
elkészítése arról, milyen információk érdekesek számukra egy országgal
kapcsolatban.
III.
forduló
Miután a
csapatok helyezési sorrendben kiválasztanak egy országot, feladatuk az
ország honlapjának adatokkal, ábrákkal, animációkkal fűszerezett
feltöltése lesz, így a honlapkészítés folyamán számos alkalmazás
használatával kell megbirkózniuk.
Ízelítőként érdemes ellátogatni a korábbi Kihívás
oldalakra:
Kihívás 2002, „Ismerd meg
Magyarországot az Interneten keresztül”: http://kihivas.ini.hu/
Kihívás 2004 játék kérdései és az eddig elkészült
országok honlapjai az egyes fordulók Archívum: szobájában
találhatóak.
A játékra tetszőleges
létszámú csapatok jelentkezését várják. Feltétel azonban, hogy a
csapattagok életkora 10-14 év közötti legyen, és minden csapattag azonos
oktatási intézményt látogasson. Egy intézményből csak egy csapat
jelentkezhet. A csapat koordinátora az intézményben dolgozó pedagógus
legyen.
Miután az adatok alapján
elkészítették a csapat játékterületét a portálon, elküldik a csapat
számára a felhasználói nevet, jelszót és egy leírást a portál
felépítéséről és használatáról. A csapat ezután megkezdheti a feladatok
megoldását, kérdések, válaszok feltöltését.
A játékhoz pedagógiai kutatás is kapcsolódik. A játékba
való jelentkezés után minden csapattagot egy kérdőív kitöltésére és egy
gondolati térkép megrajzolására kérnek, a koordináló tanár számára
pontos útmutatót mellékelve. A csapat jelentkezését a kérdőívek és a
gondolati térképek visszaküldése után tekintik véglegesnek, azaz ezután
értékelik a csapat tevékenységét a portálon.