Microsoft pályázatok és versenyek az oktatási szférának
2005. január 7. péntek, 0:00
A
2005-ös évben a Microsoft újabb regionális és nemzetközi szintű
versenyeket és pályázatokat hirdet: Az Imagine Cup az egyetemisták,
főiskolások és középiskolások informatikai versenye 9 kategóriában.
(Forrás: Eduport)
A Windows
Embedded Student CahellengE beágyazott operációs rendszerekkel
kapcsolatos csapatverseny az egyetemisták és főiskolások számára, a
Microsoft Research programja pedig fiatal kutatóknak kínál ösztöndíj
lehetőséget.
A Microsoft számos kezdeményezést hívott életre, melyek az
intézményi oktatást és a diákok egyéni tehetségfejlesztését is
támogatják. A Microsoft a Társ a Tanulásban Program (www.microsoft.com/hun/oktatas/pil.mspx/index.php?at=sem)
keretében mozdítja elő a közoktatás fejlesztését, eszközeinek
modernizálását. A felsőoktatást többek között képzésekkel, kutatási
együttműködésekkel és kompetencia központok létrehozásával segíti.
Immár harmadik alkalommal rendezik
meg az Imagine Cup globális informatikai versenyt. 2005-ben 9
kategóriában mérhetik össze tudásukat a világ egyetemistái, főiskolásai
és idén először középiskolásai is. Az egyes kategóriáknak saját
szabályai vannak, van köztük 2 és 3 fordulós, online és offline verseny
is. A verseny díjainak összesített értéke kb. 200.000 USD. A döntőt 2005
júliusában, Yokohamában rendezik.
A
verseny idei témája „a köztünk lévő akadályok lebontása” („Dissolving
boundaries between us”).
A versenyzők kilenc kategóriában mérhetik
össze tudásukat: Szoftvertervezés: egy
alkalmazást kell elkészíteniük, amely egy mobil eszközt és egy saját XML
webszolgáltatást is felhasznál. Office fejlesztés: egy
alkalmazást kell készíteni a Microsoft Office Rendszer
segítségével. Webfejlesztés: olyan ASP.NET alapú oktatási
weboldalt kell készíteni, amely a verseny témáját dolgozza
fel. Algoritmus: az egyéni versenyben a versenyzőknek egy
online kvízt kell megoldaniuk, majd programozási feladatokat
kapnak. Rövidfilm: a csapatoknak a verseny témáját feldolgozó
rövid filmet kell készíteni. Animáció: a DirectX technológia
felhasználásával háromdimenziós animációt kell készíteni a verseny
témájáról. IT: a rendszergazdai ismeretekről teszten és
esettanulmányokon keresztül kell számot adni. Üzleti terv: a
csapatok legjobb üzleti ötleteiket dolgozhatják ki. Vizuális
játék: nano-robotokat irányító algoritmusok megírása a feladat, hogy egy
virtuális emberi testben gyógyításra használhassák őket.
A többi online verseny mellett, a
szoftvertervezés kategóriának magyar, offline fordulója is lesz. A
magyar forduló jelentkezési és az első tervek beadásának határideje
2005. március 1. A csapatoknak először egy alkalmazás terveit kell
elkészíteniük, majd magát az alkalmazást is, közülük a legjobb
pályamunkákat a zsűri előtt mutatják be a versenyzők. Az
Imagine Cup részleteiről a verseny hivatalos oldalain, illetve a magyar
nyelvű tájékoztató oldalakon lehet olvasni. A versenyre az alábbi címen
lehet jelentkezni: http://hu.imagine.thespoke.net/index.php?at=sem
. További információ: www.msportal.hu/imagine/index.php?at=sem imagine.thespoke.net/index.php?at=sem http://hu.imagine.thespoke.net/index.php?at=sem.
A Windows CE.NET, a Microsoft
beágyazott operációs rendszere kézi-számítógépekhez és más eszközökhöz,
ahol fontos a kis méret, vagy a valós idejű végrehajtás. A
Windows Embedded Student ChallengE versenyen a csapatoknak fel kell
építeniük saját Windows CE operációs rendszerüket a platformhoz tartozó
Platform Builder alkalmazás segítségével, és egy alkalmazást kell
elkészíteniük rá, amely valamilyen valós problémát old
meg.
A jelentkezés határideje 2005.
január 23., a pályamunkák leadásának határideje 2005. április 23. A
verseny összdíjazása több mint 23.000 USD, az első díj 8.000
USD. A versenyről és a zsűrizés szempontjairól bővebben a
verseny honlapján lehet olvasni. További információ: www.windowschallenge.com/index.php?at=sem
.