Az MSZT
oktatásszociológiai szakosztálya és a Felsőoktatási Kutatóintézet
rendezvényei.
Az MSZT
oktatásszociológiai szakosztálya május hónapra két programot hirdet az
oktatáskutatás iránt érdeklődők számára:
Pedagógusképzés cimmel
félnapos szakmai konferenciát tartanak
Brezsnyánszky László/Virág Irén Követhető-e a kontinentális
(német) minta a bolognai rendszerű tanárképzésben?
Falus Iván: A pedagógussá válás
folyamata.
Nagy Mária: Pályakezdés,
mint a pedagógusképzés középső fázisa
Polónyi István: A pedagógusképzés néhány
oktatásgazdasági jellemzője
Sáska
Géza: Az oktatáspolitika jobbra tolódása és a tanítóképzők szociális
összetételének változása a két háború közötti időszakban (statisztikai
elemzés)
A konferencián bőséges
vitára nyílik lehetőség a pedagógusképzés iránt érdeklődők ill. a
pedagógusképzésben résztvevők számára. A konferencia az Educatio c
folyóirat azonos címen megjelent tematikus számához
kapcsolódik.
A
rendezvény időpontja: 2005. május 19.
(csütörtök) 14.00 óra, helyszíne:
1146 Budapest, Ajtósi D. sor 19-21. Professzorok Háza Konferencia
terem.
A szakosztály könyvvita sorozata
keretében „Kozma Tamás: Kisebbségi oktatás Közép-Európában Társadalom és
oktatás 27., FKI – Új Mandátum, Budapest)” c. könyvét tűzikk
napirendre
A vita
felvezetőjét tartja: Tóth Pál Péter (KSH
Népességtudományi Kutató Intézet) és Csanády Márton (Felsőoktatási
Kutatóintézet)
A
rendezvény időpontja: 2005. május 23. (hétfő)
14.00 óra, helyszíne: 1146
Budapest, Ajtósi D. sor 19-21. Professzorok Háza Konferencia
terem.
Mindkét
programra a Felsőoktatási Kutatóintézettel közös rendezvényként kerül
sor