A
televízió fokozatosan veszít a népszerűségéből, helyét a fiatalok
körében egyre inkább a világháló veszi át.
(Forrás: SG)
A 15 és 24 év közötti európai internetezők 46
százaléka már több időt tölt rendszeresen naponta az interneten, mint a
televízió előtt ülve.
Többek között ez derült ki az European Interactive
Advertising Association (EIAA) nevű szervezet Londonban nyilvánosságra
hozott felméréséből. A televízió abban a tekintetben ugyanakkor továbbra
is vezet, hogy a fiatalok 31 százaléka szeret tévét nézni, rádiót 27
százalékuk hallgat, a világhálót 24 százalékuk használja, azonban
újságokat már csak 10, míg folyóiratokat 8 százalékuk olvas. A felmérés
szerint az európai fiataloknak csak a 20 százaléka szörföl rendszeresen
az interneten vagy küld naponta elektronikus
leveleket.
Mint azt Michael Kleindl,
az EIAA elnöke elmondta, az online reklámok esetében a nagyobb cégek
még óvatosan reagálnak, mintha szkeptikusak lennének. Nem mondható el
ugyanez ugyanakkor a mai fiatalokról, akik szinte minden új iránt, így
az internetes reklámok iránt is nyitottak. Ehhez hozzájárul, hogy
jelenleg dinamikusan növekszik a szélessávú internet-, főleg a DSL-piac
és a szakértő szerint a mostani esztendő második negyedéve lesz az egyik
legjobb időszak a DSL-korszakban.
A
felmérés szerint napjainkban már a 15 és 24 év közötti fiatalok negyede
vásárol az interneten és tölt le az internetről zenét. A megkérdezettek
47 százaléka válaszolt úgy, hogy fizetne egy online zeneletöltő
szolgáltatásért, míg a fiatalok 52 százaléka most már kizárólag online
hallgat zenét. Az online játékok szintén népszerűek, negyedük fizetne
ilyen szolgáltatásért, míg a 40 százalékuk elmondta, hogy az elmúlt hét
napban legalább egy játékoldalt felkeresett, 17 százalékuk pedig már
legalább egy játékot vásárolt a világhálón.
Az internetet a fiatalok 58 százaléka chatelésre
használja. Ezzel párhuzamosan az európai 15 és 24 év közöttiek
válaszaiból kiderült az is, hogy mióta rendszeresen chatelnek, több,
mint egy harmaduk kevesebbet telefonál, míg 26 százalékuk kevesebb rövid
szöveges üzenetet (SMS) küld. A felmérést az EIAA megbízásából a
Millward Brown piackutató intézet végezte el nyolc országból hétezer
résztvevő bevonásával. Az EIAA tagjai közé tartozik egyébként a Yahoo!,
az MSN, a Lycos, a Tiscali, az AOL az Adlink és a T-Online.