EA kutatás a számítógépjátékok oktatásbeli alkalmazására
2005. augusztus 18. csütörtök, 0:00
Közös
kutatást indítanak annak kiderítésére, hogy milyen módon használhatók
fel a számítógépes játékok az iskolai oktatásban.
(Forrás:
SG)
Az „Oktatás játékokkal”
(Teaching with Games) címet viselő projekt 2005 szeptemberében indul.
Célja az interaktív számítógépes játékok iskolai felhasználásával
kapcsolatos gyakorlati problémák, valamint az európai iskolák oktatási
tevékenységének jobb kiszolgálását segítő feladatok feltérképezése.
A vizsgálat feltárja, hogy a gyerekek mit tanulhatnak a
számítógépes játékokból, hogyan és esetleg milyen változtatásokkal lehet
azokat az oktatás szempontjából hasznos módon alkalmazni. A
számítógépes játékok iskolai bevezetése már megkezdődött, de vajon
tényleg oktatási eszközként működnek? A játékok oktatási célú
felhasználásával kapcsolatos gyakorlati kérdésekre azok a
próbaalkalmazások adnak majd választ, amelyeket néhány kiválasztott
angliai középiskolában tesztelnek.
A projekt során megvizsgálják a pedagógusok és a
tanulók általános hozzáállását a számítógépes játékokhoz, és azok
osztálytermi használatához. A vizsgálat 2006 augusztusában várható
eredményei komoly segítséget nyújtanak majd a játékok oktatási célú
használatát támogató segédanyagok kidolgozásában, és meghatározzák a
játékfejlesztések későbbi irányvonalait is.
Annika Small, a NESTA Futurelab ügyvezetője elmondta:
„Nagy az érdeklődés a számítógépes játékok oktatási célú felhasználása
iránt, ám eddig nem készültek kimutatások arról, hogy a fiatalok mit
tanulhatnának a játékokból, és hogyan lehetne a játékokat a hasznosan
beleilleszteni az oktatásba. Célunk egy olyan hosszú távú terv
kidolgozása, amely alapján lehetővé válik az európai pedagógusok számára
a számítógépes játékok oktatási segédanyagként való felhasználása.
Ezzel párhuzamosan szeretnénk a játékfejlesztőknek is segíteni abban,
hogy olyan játékokat alkossanak, amelyek az oktatási piacon pozitív
fogadtatásra számíthatnak. „
Claus
Due, az EA európai részlegének fejlesztési vezetője hozzáfűzte:
„Meggyőződésünk, hogy a gyermekek rengeteget tanulhatnak – és tanulnak
már most is – a számítógépes játékokon keresztül. E játékok köztudottan
egyedülálló gondolkodásmódra ösztönzik az agyat, ezért nagyon kíváncsiak
vagyunk, hogy mindez hogyan alkalmazható a tanulásban és az iskolai
környezetben. A játékok gyakran nagyfokú szellemi kihívást és
közismerten jelentős ösztönző erőt képviselnek. Így logikus, hogy az
oktatási szektor és a játékipar együttes erővel vizsgálja meg az
együttműködés lehetőségeit. Bízom benne, hogy a Nesta Futurlab-bel
indított közös projektünk segítségével a fejlesztők és a pedagógusok a
jelen és a jövő oktatási és tanulási céljainak megfelelő játékokkal
bővíthetik a diákok számára elérhető segédeszközök körét.”