A reggel.hu
cikkében Miklósi László a TTE hamarosan induló tankönyves honlapjáról
beszél.
A hazai tankönyvek
kétharmada nem alkalmas arra, hogy a közoktatásban részt vevők olyan
tudást szerezzenek, amit később alkalmazni is tudnak. A túlzott
mennyiségű lexikális anyag nem minőségi, hanem eseti tanulásra készteti a
tanulókat, ami hosszú távon ismerethiányhoz vezet, rontva a
továbbtanulási, érvényesülési lehetőségeket – derült ki a Commitment
Pedagógiai Intézet kutatásából.Határt kell húzni az idegen szavak
számának, a mondatok hosszának.
–
Használhatóbb tankönyveket szeretnénk – mondta Magyar Bálint. Az
oktatási miniszter szerint minél hamarabb le kell cserélni a tankönyvek
nagy részét. Egyrészt szigorítani kell az értékelési szempontokat,
vagyis kor és tananyag szerint tól–ig határt kell húzni a mondatok
hosszúságának, az idegen szavak számának, az illusztráció és a szöveg
arányának.
A Fidesz már egy hónappal
ezelőtt kifogásolta az iskolai tankönyvek minőségét és sürgette a
tankönyvminősítés rendszerének szigorítását. Sió László, a Fidesz
oktatási kabinetjének vezetője szerint az igazi probléma nem a
tankönyvekkel van, hanem azokkal a segédkiadványokkal, amelyeket
tankönyvként adnak el, pedig ellenőrzésen sem estek át. – A forgalomban
lévő tankönyvek sem megfelelőek. Nem rosszak, csak éppen nem korszerűek,
tíz-tizenöt évvel korábbi pedagógiai szemléletet tükröznek – ismerte el
Sió, aki szerint sürgős változtatásra van szükség, de ezt nem a
tankönyvkiadók meghurcolásával kell kierőszakolni.
– Vannak olyan segédkönyvek, amelyek úgy is
néznek ki, mint a tankönyvek, és egy tájékozatlan szülőt vagy pedagógust
ez megtéveszthet – mondta lapunknak Miklósi László, a Történelemtanárok
Egyletének elnöke, bár azt is hangsúlyozta, hogy az akkreditációs
folyamaton is átcsúszhattak rossz minőségű tankönyvek. – Ezért
elindítanak egy információs weboldalt, hogy az oktatás szereplői
tájékozódhassanak a négyezerféle tankönyvről és ezernyi más
segédkiadványról – mondta Miklósi László.