Cenzúrázott filmek gyűjteménye az idei Reklámzabálók Éjszakáján
2005. november 16. szerda, 0:00
A hazai
reklámtörténet elfelejtett kincseit felelevenítő sorozatok idén is
folytatódnak, amelyeket a nemzetközi válogatásokon túl a magyarországi
szervezők állítanak össze évről-évre.
(Forrás: Stop.hu)
November 17-én indul az ötödik Reklámzabálók
Éjszakája Turné Magyarországon, mely ismét túllép a főváros határain és
Szegeden nyitja meg kapuit, ahol a Szegedi Tudományegyetem Tanulmányi
Ifjúsági Központjában kezdődik a Nagy Habzsolás. November 24-én a
debreceni Lovardában teszi tiszteletét a világ legnagyobb
Reklám-fiesztája, amely végül december 1-jén érkezik a Budapesti
Kongresszusi Központba.
A nemzetközi reklámfilmek mellett a magyar blokkok is helyet
kapnak a hat órás etapban. A szervezők szerint az idei nemzetközi anyag
minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik. A filmek listája letölthető a
turné oldaláról (www.reklamzabalok.hu), a
„Helyszínek, Program” menüpont alatt.
A nemzetközi összeállításban az elmúlt év legjobban
sikerült nemzetközi termésén kívül megtalálható többek között az EPICA
Awards válogatás, a Kusturica összeállítás, a 25 éves Nemzetközi Turné
legjobb filmjei, a Renault panoráma, a Brazil Évnek szóló tisztelgés, és
a betiltott, cenzúrázott filmekből álló egyedülálló
gyűjtemény.
A hazai reklámtörténet
elfelejtett kincseit felelevenítő sorozatok idén is folytatódnak,
amelyeket a nemzetközi válogatásokon túl a magyarországi szervezők
állítanak össze évről-évre. Most is helyet kap a szervezők egyedi
kezdeményezése, a Kreatív Reklámzabálók verseny, melynek során a
közönség is kifejezheti véleményét az elmúlt évek reklámterméseivel
kapcsolatban.
Két reklámzabálás
között neves zenekarok szórakoztatják nagyérdeműt: így Szegeden a
Sugarloaf, illetve Roy és Ádám, Debrecenben a Colorstar és Varga Zsuzsa
lép fel, a budapesti esemény vendége pedig ismét Roy és Ádám. A
reklámhabzsolásra jegyeket a Ticket Express országos hálózatában és a
partner jegyirodákban lehet kapni.
A reklámzabálás
története
Az első
Reklámzabálók Éjszakáját Jean-Marie Boursicot 1981-ben mutatta be
Párizsban. A nagy érdeklődés miatt egy évvel később már két egymást
követő estet szervezett, majd 1984-ben Lyonba, Bordeaux-ba, Milánóba és
Genfbe is megérkezett a Reklámzabálók Éjszakája. Az elkövetkező években
tovább gyarapodott a turné állomásainak száma, 1989-ben, az est
Ausztráliában és Észak-Amerikában, végül 1994-ben, Ázsiában is
bemutatkozott. Jelenleg évente 50 ország 170 városában rendezik meg az
Éjszakát.
Indulása óta öt
kontinensen több mint 12 millió résztvevő vett részt a fergeteges
reklámzabálásokon.