Az
Oktatás és Társadalom Doktori Iskola, az Európai Szociológiai Társaság
oktatásszociológiai hálózata, és a Magyar Szociológiai Társaság
Oktatásszociológiai Szakosztálya május 23-án kedden 10.30-18.00-ig
rendez konferenciát.
Adrian Hatos, Bernath Krisztina (Partium Keresztenyi
Egyettem, Nagyvarad (Oradea), Romania): The case for Hungarian language
higher education in 21st century
Romania
Bacskai Katinka, Juhász Attila (Debreceni Egyetem):
Hallgatók egy határmenti
régióban
Biró Zsuzsanna Hanna (ELTE Neveléstudományi Doktori
Iskola): Élőnyelv szakos bölcsészhallgatók a két világháború között
Bojda
Bea: Oktatasi környezet – hallgatói kapcsolatok
mintázata.
Dienes Beáta (ELTE Néprajztudományi Doktori Iskolája),
Fekete Szabolcs (PTE): Pécsi
bölcsészhallgatók
Géczi János (Pécsi Tudományegyetem BTK
Tanárképző Intézet, Nevelés- és Művelődéstörténet Tanszék):
Egyetemi hallgatók intézményes oktatási karrierjeinek családi
dokumentumai
Kiss Gábor (ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola):
Hogyan lehet egy középiskolás sikeres egyetemista
?
Kolozsi Ádám (Pannon Egyetem,
Bölcsészettudományi Kar, Antropológia és Etika Tanszék):
Egyetemi hallgatók kulturális tőkéje és ízlése az
egyetemi képzés „demokratizálódása” idején. Egy veszprémi
esettanulomány
Kóródi Márta (Debreceni Egyetem, Neveléstudományi
Tanszék, Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program): Nem nappali
tagozatos képzésben résztvevők a Debreceni
Egyetemen
Lea-Katharina Steller, Phd (Szudétanémet Tudományos
Gyűjtemény): Domb a Hold sötét oldalán (Szofja
Kovalevszkaja)
Licskó György (BME): Tudomány, technika és oktatás
kölcsönhatása a Selmecbányai Bányászati Akadémián a felvilágosodás
korában
Patyi Gábor (Nyugat-Magyarországi Egyetem, Benedek Elek
Pedagógiai Főiskolai Kar, Sopron): A 19-20. század fordulóján Bécsben
tanuló magyarországi diákok társadalmi háttere, egyetemi és középiskolai
előtanulmányai.
Sáska Géza (Professzorok Háza, Felsőoktatási Kutató
Intézet): A tanítóképző intézmények szociális összetételének változása a
két világháború közötti
időszakban
T. Kiss Tamás (Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula
Tanárképző Főiskolai Kar): Magyar diákok külföldön (A két világháború
közötti elitképzést szolgáló
ösztöndíjrendszerről)
Ujvári Hedvig (Pázmány Péter Katolikus Egyetem, BTK,
Kommunikáció Intézet): Pest, Bécs és Párizs között. Az oktatatás szerepe
Max Nordau és Herzl Tivadar pályájának
alakulásában
Zsigmond Anna (PTE BTK Neveléstudományi Intézet):
Egyenlőség és kiválóság az amerikai
felsőoktatásban