Sok fellebbezés az írásbeli érettségi eredménye ellen
2006. június 19. hétfő, 0:00
Befejeződött
a napokban az írásbeli érettségik javítása és összegzése. Rosszul
javított emelt szintű érettségik, időhiány miatt gyenge földrajz-,
kémia-, biológia- és fizikaeredmények, tömbösödött pontszámok – ezek az
iskolák tapasztalatai az idei írásbelikről.
(Forrás: Magyar
Hírlap)
Befejeződött a napokban az
írásbeli érettségik javítása és összegzése. A lapunk által megkérdezett
iskolaigazgatók benyomásai szerint meglepően sok diák fellebbezett az
emelt szintű írásbeli érettségi eredménye ellen, nagy részük jogosan.
„A tapasztalat azt mutatja, értékes
pontoktól eshettek el azok, akik nem nézték át megfelelően a kijavított
dolgozataikat, vagy egyszerűen nem volt idejük és energiájuk
észrevételt tenni” – közölte Dudás Imre, a miskolci Herman Ottó
Gimnázium igazgatóhelyettese. Szembeötlően sok sikeres fellebbezésről
tájékoztatták lapunkat a fővárosi Eötvös József Gimnáziumban is. Az
emelt szintű érettségit – ellentétben a saját tanár által javított
középszintű vizsgával – a diákot nem ismerő pedagógus javítja.
Az Országos Közoktatási Értékelési
és Vizsgaközpontban azt mondták, csak a szóbelik után lesznek hivatalos
adataik az érettségiről.
Nincs
minden rendben az igazgatók szerint az idei középszintű eredményekkel
sem. Mint mondják, ezek gyakran nem a tanulók valódi tudását tükrözik.
„Tudom mire képesek a diákjaim, ehhez képest az én tantárgyamból
homogén, a valóságot inkább felfelé torzító eredmények születtek” –
mondta lapunknak Rudas Péter, a fővárosi Teleki Blanka Gimnázium
igazgatója. „Tény, hogy nincs meg a képességek szerinti széthúzás,
érdemi különbség a pontszámok között” – közölte Dudás.
Egyetértettek az igazgatók abban
is, hogy a kétórás vizsgaidő kevés a „kisebb” tárgyak középszintű
írásbeli vizsgájához. „Kémiából, fizikából, földrajzból és biológiából
is jelezték a diákok, hogy meg tudták volna oldani a feladatokat, ha
lett volna még egy kis idő” – mondta lapunknak Herczig Ferencné a
budapesti Ady Endre Gimnázium igazgatónője.
„Ez valóban igaz akkor, ha a diákok a
függvénytáblázatból keresik ki a képleteket. Biztos tudással elég
kellett legyen a százhúsz perc” – árnyalta a képet a kérdésről Dudás.
Az igazgatók szerint idén is
megérte emelt szintű vizsgát tenni. A nehezebb vizsgáért járó
pluszpontokkal együtt általában jobb eredményt értek el az ezzel
próbálkozók, mintha középszinten a maximumot teljesítették
volna.