• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

EU-felmérés az iskolai internetezésről
2006. október 6. péntek, 0:00

A
legtöbb EU-tagországban lassan terjed a szélessávú internetet az
iskolákban, noha a gyors webkapcsolat kulcsfontosságú eleme a
számítógépes tudás terjedésének.
(Forrás: Edupress)

Az EU-ban működő iskolák számítógép- és
szélessávúinternet-ellátottságának növelése az eEurope 2005 akcióterv
eLearning programjának fő célja. A program a 2004 és 2006 közötti
időszakra szól, költségvetésének 25 százalékát – 9 millió eurót – arra
használják, hogy iskolákat internetre kapcsoljanak, és ennek
segítségével együttműködést alakítsanak ki az oktatási intézmények,
különösen középiskolák között.


A
hároméves projekt befejezéséhez közeledve a Bizottság felmérést
készített a 25 EU-tagország, valamint Norvégia és Izland iskoláinak
internet- és számítógép ellátottságáról. Az eredménnyel nem elégedettek a
szakemberek, ugyanis kiderült: az iskoláknak csupán 67 százalékában van
szélessávú internet, igaz, ez átlagszám, az egyes országok mutatói
között igen nagy az eltérés.


A
skandináv országokban, Hollandiában, Észtországban és Máltán az iskolák
több mint 90 százalékában van nagy sebességű internetkapcsolat, míg
Görögországban, Lengyelországban és Cipruson csupán 35 százalék ez az
adat. (Magyarország ezen a téren az EU-átlag fölött van, 77,4 százalékos
mutatónkkal tizenegyedikek vagyunk a 27-es listán.)
Összehasonlításképp: az Egyesült Államokban már 2003-ban az iskolák 95
százalékában volt szélessávú internet.


Eléggé eltérő, hogy hány diákra jut egy számítógép.
Dániában, Nagy-Britanniában és Luxemburgban 3,8 és 5,5 közötti ez a
szám, míg Lettországban, Litvániában, Lengyelországban, Portugáliában és
Görögországban 19. Magyarország a 9-es mutatóval a középmezőnyben
foglal helyet, és ezzel valamivel jobbak vagyunk az EU-átlagnál. Sokkal
kedvezőtlenebb a kép, ha a tanításhoz számítógépet használó tanárok
arányát vizsgáljuk: a britek 96 százalékos, a dánok 95 százalékos, a
svédek és a hollandok 90-91 százalékos mutatója mellett nagyon alacsony a
magyarországi 43 százalék, amivel csak Lettországot és Görögországot
előzzük meg.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Alkotmány és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017