Úgy
tűnik, egyre kevésbé gondolják az ördögtől valónak a print lapok
tulajdonosai a technológiai cégekkel való együttműködést. Sőt mintha ez
látszana az egyetlen esélynek.
(Forrás: Index)
Több mint másfélszáz napilapot képvisel az a hét
amerikai médiacég, mely a tartalomra, a hirdetésre és a technológiára is
kiterjedő megállapodást kötött a Yahoo-val. Ez pedig újabb jele annak,
hogy a print kiadványokban érdekelt médiacégek egyre inkább szeretnének
kezet rázni a korábban veszélynek tekintett technológiai cégekkel,
értékeli a megállapodást a New York Times.
Az amerikai napilap értesülése szerint a megállapodás
első lépcsője, hogy a médiacégek álláshirdetéseiket a Yahoo
szakszolgáltatásán, a HotJobson fogják megjeleníteni. Cserébe viszont a
Yahoo felkínálja a HotJobs mögötti technológiát a médiacégeknek, hogy
azt saját online karrierrel kapcsolatos hirdetéseiknél
használhassák.
Ez azonban minden jel
szerint csak a kezdet. A megállapodás hosszabb távon azzal járhat
együtt, hogy a Yahoo megkapja a napilapok tartalmát, melyet felcímkézhet
és keresésre optimalizálhat, hogy azt saját keresője könnyedén
indexelhesse. Ez a lépés a kis helyi napilapoknak abban segíthet, hogy
híreik nagyobb eséllyel kerülhetnek be a nagyok anyagai közé, valamint
tartalmaikhoz releváns hirdetéseket kapcsolhatnak, mely azzal kecsegtet,
hogy nem csak látogatottságuk nőhet, de a hirdetésekre is jobban fognak
kattintani a netezők.
A Yahoo
mostani lépése felfogható egyfajta válaszlépésként is. Hiszen legnagyobb
riválisa, a Google éppen a napokban írt alá hasonó jellegű
megállapodást több tucat amerikai print kiadvánnyal. A nagy online cégek
egyre nagyobb tartalom- és hirdetői bázist gyűjthetnek maguk köré. A
másik oldalon: a print lapok kiadói is új lendületet remélhetnek az
elmúlt évek – éppen az internetre vándorló olvasók és hirdetők miatt –
stagnáló eladási és hirdetésbevételi helyzet után.