A brit
kormányt is megdöbbentette, hogy több tucat iskolában a darwinizmus
helyett az intelligens tervezést oktatják a gyerekeknek – írja a
Guardian.
(Forrás: origo)
A lap
által megkérdezett kutatók szerint az elméletet nem szabad alkalmazni a
természettudományos oktatásban. Több tucat brit iskola használ
teremtéselméleti segédanyagokat a természettudományos oktatásban – írja a
Guardian. A brit kormány által tudománytalannak minősített intelligens
tervezésről szóló oktatási anyagokat eddig 59 iskola szerezte
be.
Az intelligens tervezésről szóló
oktatási segédanyagok egy amerikai alapítványtól származnak. Az
alapítvány egyik munkatársa szerint a segédanyagok nem a darwinizmust
támadják, csak arra adnak lehetőséget, hogy az evolúciós elmélet mellett
mást, esetleg azzal szemben kritikus elképzeléseket is oktathassanak az
iskolákban.
A Guardian szerint a
brit kormány tagjait meglepte, hogy ilyen sok iskola használ az
intelligens tervezést pártoló segédanyagokat. A lap által megkérdezett
természettudósok is élesen bírálták az oktatási anyagokat. Szerintük
ugyanis az intelligens tervezés elmélete természetfölötti erők létét
feltételezi, így nem tekinthető tudományos elképzelésnek.