A Google
a nagy amerikai piac után a kisebb régiókat is célba vette és immáron
hazánk is célkeresztbe került Peresztegi Zoltán, helyi képviselő
kinevezésével.
(Forrás. SG)
A
XXI. század Microsoftja lehet az egyre aggresszívebben, de mégis a
felhasználóknak tetsző módon terjeszkedő Google, amely a nagy amerikai
piac után a kisebb régiókat is célba vette és immáron hazánk is
célkeresztbe került Peresztegi Zoltán, helyi képviselő
kinevezésével.
A Google
terjeszkedése, növekedése az online szolgáltatások terén
megkérdőjelezhetetlen, de a további dinamikus fejlődés érdekében a
legtöbb nagy szolgáltatóval ellentétben szétnyitották ollójukat és a
nagy amerikai piac helyett/mellett a sok kicsi piac felé is
terjeszkednek. A lokalizáció és a helyi partnerek keresése mára
prioritás lett. Ennek legújabb fejleménye, hogy hazánkban is kinevezték
az első pionírt, Peresztegi Zoltánt, aki Magyarországon az első Google
alkalmazottként vág neki a reprezentációs feladatoknak és az üzleti
partnerek felkutatásának.
A 32 éves
Peresztegi korábban ügyfélkapcsolati, marketing és PR munkakörökben
tevékenykedett és valószínűleg új pozíciójában is elsősorban a Google
üzleti helyzetét hivatott mélyíteni. Emellett természetesen a
szolgáltatásfejlesztésben is részt vesz, mint közvetítő a globális
központok irányában. A mára több, mint 10 000 alkalmazottat
foglalkoztató globális vállalat a megszokott nyugati típusú vállalati
hierarchiával ellentétben igyekszik liberálisan gondolkodni és jóval
több szabadságot adni munkatársainak. Ugyan náluk is vannak vezetői
szintek, de a felesleges bürokráciát elkerülve egy hatékonyabb projekt
és ügyfélközpontú működést valósítanak meg.
Érdekes kifejezés a kreatív mérnök, ami jelen esetben
azt jelenti, hogy a Google fejlesztőmérnökei a fő projektek mellett
munkaidejük 20%-ban önálló feladatokon dolgozhatnak, saját ötleteket
próbálhatnak ki, fejleszthetnek saját szolgáltatásokat, amelyek ha a
nagy profilba illőnek bizonyulnak, akkor komolyabb támogatásra is
számíthatnak. Ezzel szemben az is megszokott, hogy amennyiben felmerül
egy probléma, egy kihívás, akkor azt kiosztják néhány mérnöknek, akiknek
komolyabb erőforrások és segítség nélkül kell megoldani a
feladatot.
Erre volt egy jó példa a
lokalizáció kérdése. Ma már 112 nyelven elérhetőek a Google
szolgáltatásai, amire természetesen nem kívántak komolyabb összegeket
fordítani, ezért egyetlen mérnöknek adták ki az utászt, hogy találjon ki
ennek megoldására egy hatékony megoldást. Ő pedig végül megalkotott egy
olyan algoritmust, aminek segítségével a világ különböző országaiból
érkezett Google alkalmazottak közül válogatta ki azokat házon belül,
akik képesek megcsinálni a fordításokat.