A
T-Online és a T-Mobile, hazánk legnagyobb internet- ill.
mobiltelefon-szolgáltatója a Google-lal, Magyarország piacvezető
internetes keresőjével közös sajtótájékoztatón jelentette be a három cég
együttműködését.
(Forrás: SG.hu)
A T-Online, az [origo] tulajdonosa és a világ
legnépszerűbb keresőmotorját kifejlesztő Google megállapodott abban,
hogy az egyik legnépszerűbb magyar online portál, az [origo] keresője,
az OK.hu 2007. május 10-től a Google technológiáját alkalmazza. Újdonság
az oldalon, hogy az OK.hu saját – kék mezőben látható -hirdetései alatt
és alul, az automatikus találatok alatt a Google AdWords szponzorált
találati eredményei is megjelennek.
A technológia használata egyszerűbbé és hatékonyabbá
teszi a keresést az OK.hu és az [origo] oldalain. A kereső elérhető a
portál bármely oldalán, valamint az önálló OK.hu domain-en is. A Google
motor a szabadszavas keresésben és a képek keresésében segíti a portál
látogatóit, ezzel a legjobb és legfrissebb találatokat kapják a magyar
és a teljes nemzetközi webről. A magyar webre szűkített keresés esetében
– köszönhetően a Google technológiájának – nem csak a.hu domainek
alatti, hanem a világ összes magyar nyelvű oldala között keresgélhetünk,
legyenek azok a .com, .ro .sk vagy bármely más cím
alatt.
Az OK.hu a szabadszavas és a
képkeresőn kívül egy sor egyéb szolgáltatással segíti a felhasználókat. A
kereső képes olyan adatbázisokban is kutatni, amelyek nem a megszokott
weboldalakon érhetők el, ezekbe a hagyományos webkeresők nem „látnak
bele”. Az OK.hu így számos saját szolgáltatással rendelkezik – szótár,
térkép, vásárlás, apróhirdetés, az [origo] teljes cikkarchívuma, linktár
-, amelyekben egy kattintásra van a keresett válasz. Továbbá az alkotók
integrálták az Országos Széchenyi Könyvtár teljes, sokszázezres
adatbázisára épülő, és a magyar nyelvű Wikipedián való közvetlen
keresést is.
A Google és a T-Online
azon dolgoznak, hogy a keresés hibátlanul működjön az egyik
leglátogatottabb magyar webhelyen. A T-Online a jelenlegi megállapodást
új mérföldkőnek tekinti a két cég kapcsolatában. Ez összhangban áll a
cég azon törekvésével, hogy mindig a legjobb és leginnovatívabb
szolgáltatásokat nyújtsa ügyfeleinek.
Az OK.hu továbbfejlesztésével a legnagyobb, közel 4,5
millió ügyféllel rendelkező hazai mobilszolgáltató, a T-Mobile is
lecseréli web�n�walk szolgáltatásának
keresőmotorját a Google technológiájára. A Google és a T-Mobile
stratégiai együttműködésének köszönhetően az egy éve indított
web�n�walk szolgáltatás – amelynek segítségével a
mobiltelefonon is elérhetővé vált a teljes világháló – használata még
könnyebb lesz a már jelenleg is több tízezer felhasználó
számára.
Az ügyfelek kényelmét
szolgáló, innovatív szolgáltatások bevezetésében élenjáró T-Mobile
elkötelezett a mobil szélessávú szolgáltatások elterjesztésében; a
magyar piacon többek közt elsőként vezette be a gyors mobilinternetezést
lehetővé tévő 3G és HSDPA szolgáltatásokat. A mobiltelefon egyre
meghatározóbb az internetes információkeresésben, melyben a Google
alkalmazása kiemelt szerepet kaphat, ugyanis nemzetközi tapasztalatok
szerint használata a web’n’walkon jelentősen növeli a keresések
számát.