A
redmondi szoftvercég lecserélte a nagy ellenérzéseket kiváltó Get the
Facts kampányát, a jövőben pedig a jóval finomabb megfogalmazású
hadjáratba helyezi reményeit.
(Forrás: SG)
A Get the Facts – amely a kanadai portálon még mindig
elérhető – főként azért bizonyult problémásnak, mert kemény kiállásával
jóval több negatív pontot szerzett magának, mint amennyi eredményt
elért. A kritika elsősorban természetesen a Linux-hívők táborából
érkezett, ám igencsak keveseknek volt szimpatikus a Redmond által
megütött agresszív hang a kampányban. Többen csak „Get the FUD” néven
emlegették, ami magyarra lefordítva a félelemre, bizonytalanságra és
kételyre utal.
A most beindult
utódkampány ennél jóval emészthetőbb hangnemben igyekszik meggyőzni az
érdeklődőket arról, hogy hosszú távon a Redmondból érkező kereskedelmi
szoftverek olcsóbb és megbízhatóbb alternatívát jelentenek a nyílt
forráskódú Linux fejlesztésekhez képest. A hangsúly a „Compare”
szócskán, vagyis a összehasonlításon, az összevetésen van, amely egyben a
kampány neve is. A cég szóvivője elmondta, hogy az új portálon jóval
mélyrehatóbb és összetettebb információt nyújtanak az egyes termékekről
és azok előnyeiről.
Az oldalon tehát
továbbra elsősorban a szoftvercég termékeiről olvashatunk részletes
anyagokat, egyedül a kifejezetten Linux-ellenes propaganda hiányzik az
eszköztárból. Ez talán eddig is teljesen felesleges volt, hiszen a
Microsoft a legtöbb területen kellemes előnyre tett szert az utóbbi
években, illetve megtartotta korábban kiharcolt pozícióját. A helyzetet
Michael Warrilow, a Hydrasight elemzői cég szakértője a következőképpen
jellemezte: „A Windows egyszerűen óriási bázisra támaszkodhat,
függetlenül attól, hogy jó vagy rossz operációs rendszernek
gondolják.”