Egyre
több amerikai keres rá magára, illetve ismerőseire, kollégáira és leendő
partnereire az interneten, tette közzé a Pew Internet and American Life
Project. A felnőtt amerikai internethasználók 47 százaléka érintett.
(Forrás: hvg.hu)
Bár ez kétszer több
a 2002-ben mért 22 százalékos arányál, a Pew vezető kutatója, Mary
Madden meglepetését fejezte ki, hogy az ilyen irányú megmozdulásokból
nincsen több.
„Az internetezőknek még mindig van egy
igen nagy csoportja, aki még sose próbálta beütni a nevét egy keresőbe”,
nyilatkozta Madden az AP hírügynökségnek. „Megnőtt az ezzel kapcsolatos
tudatosság, de ez láthatóan nem nőtt egy tempóban azzal a
tartalommennyiséggel, ami kikerül rólunk az
internetre.”
Bár a felmérés szerint a nők és a
férfiak egyenlő arányban keresnek magukról információkat az interneten, a
nőknél esélyesebb az, hogy randevú előtt utánanéznek partnerüknek. Az
50 év alatti, illetve nagyobb jövedelemmel és magasabb fokú
végzettséggel bíró internetezők többet keresnek magukra, sok esetben
azért is, mert munkájuk megkövetel egy bizonyos online személyiséget. Az
önkeresők közel háromnegyede azt állítja, csak egyszer-kétszer keres
magára és meg is van elégedve azzal, amit talál – csak a
netezők 4 százaléka mondta azt, hogy kellemetlen vagy pontatlan
információra akadt volna.
A Pew szerint a felnőtt
internetezők 53%-a ismerte be, hogy már keresett másról információt,
leggyakrabban olyanokról, akivel már régóta nincsenek kapcsolatban,
egyharmaduk azonban alapos volt annyira, hogy válásokkal illetve
csődbemenésekkel kapcsolatos adatokat is keresett, egy másik egyharmad
pedig képek után mutatott nagyobb érdeklődést.
A
tanulmányból az is kiderül, hogy a közösségi oldalakon a tinédzserek
elég akkurátusan szabják meg, hogy ki láthatja személyes adatikat
tartalmazó profiljaikat és ki nem.