Európai
parlamenti politikusok, a Zöldek, az Európai Szabad Szövetség
képviselőcsoport új kampányt indított, amelynek célja a fájlcserélők
bűnözőként való beállítása elleni harc. (Forrás: SG)
Az akció mottója stílusosan “I wouldn’t
steal” vagyis „Nem lopok!” lett. A médiaipar eddig nem tudott az
internetezők számára vonzó ajánlatokkal előállni, ehelyett a
fájlcserélést lopásként tünteti fel, éppúgy, mint az autólopást vagy a
zsebtolvajlást – olvasható a kampány weboldalán, utalva a
“Downloading Pirated Films is Stealing” szlogen alatt
megjelentetett korábbi filmre, amelyben a filmipar a szerzői jog által
védett művek letöltésétől óvta az embereket. A fájlcserélő hálózatok
nagy örömmel fogadták a kampányt, a The Pirate Bay a logóját is a
szlogennel ékesítette.
A Zöldek
videoklipje a “Share. It’s fair” szlogennel zárul. Az európai
parlamenti frakció ezzel a fájlcserélés kulturális értékeire próbálja
meg felhívni a figyelmet és az alkotások megfelelő díjazása mellett
száll síkra, ugyanakkor kikötik, hogy ez nem történhet a fogyasztói
jogok korlátozásával. A frakció többek között javasolta a cégek számára
kötelezően fizetendő reklámadó kivetését, hogy az ebből befolyó
összegekből támogassák a kultúrát és a művészeket. A Zöldek szerint a
hirdetések amúgyis kulturális környezetszennyezést jelentenek, hiszen
elvonják a figyelmet és az időt a valódi problémákról. A
képviselőcsoport emellett kifogásolja, hogy a médiaipar nem nézi jól
szemmel a valóban magán célú másolatok készítését
sem.
Az Európai Parlament a héten
tárgyal a kulturális gazdaság támogatásáról szóló jelentésről, amelyben
egyes EP-képviselők azt javasolták, hogy az internetszolgáltatókat
kötelezzék tartalomszűrők használatára, valamint a szerzői jogi
törvénysértéseknél a hozzáférések blokkolására.