Meghívó a
konferenciára, melyre 2008. február 1-jén 10 és 18 óra között kerül sor
a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetében (a
Gyermekvárosban).
Kedves
Kollégánk!
Ezúton szeretnénk újra
felhívni a figyelmét az I. Miskolci „Taní-tani” konferenciára, melyre
2008. február 1-jén 10 és 18 óra között kerül sor a Miskolci Egyetem
Tanárképző Intézetében (a Gyermekvárosban).
A konferencián szívesen látjuk. Részletesebb
információkat a következő helyeken talál.
A konferencián elhangzó előadások
listája
Ádám Anetta: A közoktatás
vállalkozói – a magániskolák alapításának főbb motívumai Áment
Erzsébet: A budai Új Iskola csoporttanítási módszerének adaptálása a
tanárképzésben Bagdy Emőke: Tapasztalatok a Problem Based
Learning (probléma alapú tanulás/tanítás) interaktív tanítási
módszeréről Bányai Sándor: Komplex fejlesztési program
ifjúságsegítők és animátorok számára élménypedagógiai foglalkozások,
mint nevelési módszer alkalmazására Baráth Richárd: Az NCLB és
az oktatásügy témája a 2008-as amerikai elnökválasztáson Bikics
Gabriella: A projektmódszer alkalmazása a felsőoktatás-pedagógiában –
egy BA specializáció első tapasztalatai Bíró Anett: Lexikai
hibák és szerepük a nyelvtanításban Buda András: Interaktív
tábla az oktatásban Buda Mariann: Iskolai zaklatás –
fogalmi és kutatási nehézségek Czakó Kálmán: Ifjúságsegítők
képzése. A felsőoktatás és a felnőttoktatás szerepvállalása az
ifjúságsegítő teendőkre való felkészítésben Cs. F. Nemes Márta:
Családpedagógia, utódvédelem Cseh Ágnes Gabriella: A szöveges
feladat megoldóképességének vizsgálata geometriai és aritmetikai
tartalmakon Csereklye Erzsébet: Az integrált oktatás hatásait
értékelő tanulmányokról Csordásné Anda Éva & Józsa
Krisztián: A számolási készség fejlesztésének lehetőségei matanda
korongos abakusszal Danka Adrienn: Egy eLearningen alapuló
egyetemi kurzus tapasztalatai Farkas Éva: Új tanítási-tanulási
stratégiák a szakképzésben Farkas Károly: Informatikát
játékosan „taní-tani”! Fazakas Ida & Szentes Erzsébet:
Szociálpedagógusok Egerben és Marosvásárhelyen Gaál Gabriella: A
konstruktív pedagógia elmélete és gyakorlata Gáspár Csaba
László: Az elismerés kultúrája és a használat civilizációja –
nevelésfilozófiai reflexiók Györgyiné Koncz Judit: A kvalitatív
interjúk attitűdváltó szerepe a pedagógusképzésben H. Tóth
István: A mondat sokféleségéről nyelvészeti és anyanyelv-pedagógiai
szempontokból Halabuk József: Pedagógiai elvárások és szociális
célok együttes érvényesülése a „Kandó-iskola” múltjában Hassan
Elsayen & Szűcs Ferenc Károly: A multimédia és a virtuális
valóság kronológiája a Budapesti Műszaki Főiskolán Herczegh
Judit: Tanítani az információs társadalomban Herpainé Lakó
Judit: Az informális tanulás szerepe a családi nevelésben, különös
tekintettel a testkultúrára és a testedzésre Hlavnyai Ágnes: A
nyelvi képzés új lehetősége a szakközépiskolában Jármai
Erzsébet Mária: Az érzelmek szerepe és a konstruktív pedagógia
kapcsolódása Juhász Erika: A felnőttképzés intézményrendszere
Heves megyében Kádár Judit: Sajátos együttműködés igényű
helyzetek: én, te, ő… Kanczler Balázs: Pedagógiai
pszichológia Karlovitz János Tibor: Tanulás, elhelyezkedés,
munkanélkülivé válás, tanulás… Karlowits-Juhász Orchidea:
Innováció a közoktatásban: erőforrások és akadályok Kézi
Erzsébet: Gimnáziumi tanulók és tanítóképző intézeti növendékek
Sárospatakon a két világháború között Kiss László: Projektek
alkalmazása a Kecskeméti Főiskola GAMF Kar mérnöktanár
képzésében Knausz Imre: Az osztályzat
természetéről Kovács János: Az Andrássy Gyula Szakközépiskola
szervezeti kultúrájának jellemzői Kovács Zoltán: Magyar, román
és roma gyermekek szocializációja technológiai
gyakorlatokkal Kovácsné Duró Andrea: Tanárok értékelési
gyakorlata a középiskolás tanulók nézőpontjából Lesku Katalin:
Környezeti nevelés projektorientált pedagógiai
szemlélettel Lubinszki Mária: A heideggeri filozófia
lehetőségei a pedagógiai pszichológia gyakorlatában Makai Éva: A
Critical friend, mint új szolgáltatás Martis Zsombor: Egy
skandináv út – Dánia oktatási rendszere Mészáros Ilona: Romák
felnőttképzésével kapcsolatos törekvések: pedellusok Ózdon Mező
Ferenc & Mező Katalin: Tanító- és tanárképzésben részvevő
hallgatók tanulás módszertani teljesítményének
vizsgálata Miklósi Márta: Minőség és értékelés a
felnőttoktatásban az Európai Unió szabályozásának
tükrében Molnár Balázs: Az IPOO-minimum program tapasztalatai
az óvodapedagógus-képzésben Mulicza Katalin: Osztályzás,
asszimetria, „osztrakiszmosz” Munkácsy Katalin: Az eltérő
szociális dialektus szerepe a matematikatanulás
eredményességében Nagy Ágnes: A maszk-készítés és annak
dramatikus felhasználása a tanárjelöltek szakmaspecifikus
személyiségfejlesztésében Ovárdics Andrea: Az egészségföldrajzi
kutatások eredményeinek adaptálási lehetősége a főiskolai hallgatók
egészségfejlesztésébe Pajor Nikolett: A konstruktivista
tanuláselmélet gyakorlati alkalmazhatósága Pelikán István: IKT a
történelemtanításban Pornói Imre: A két 8 osztályos –
népiskola kontra általános iskola Rózsa Lászlóné: Az „IPOO
minimum” program a tanítóképzésben Rőth Irma: Az iskola és a
szülői ház kapcsolata az Andrássy Gyula
Szakközépiskolában Sarka Ferenc: Változó közoktatás, változó
szakképzés, átalakuló pedagógusi szerepek Simándi Szilvia:
Informális tanulási lehetőségek a turizmus során Szíjártó Imre:
A mozgóképkultúra és médiaismeret szaktárgyi módszertan
tézisei Tátrai Orsolya: Miért lehet szüksége a fiatal
felnőtteknek is a felnőttképzésre? A munkanélküliség és a képzettség
néhány összefüggése Tauszig Judit: Mozgássérült fiatalokkal
készített interjúk tapasztalatai Tombor Viktória: Gyakorlati
képzés az andragógia tudományában: Taniroda Torgyik Judit:
Milyen az oktatás kapcsolata a munkaerő-piaccal? Tóth Zoltán
& Revákné Markóczi Ibolya & Dobóné Tarai Éva &
Ilona K. Schneider & Franz Oberländer: A tanítás hatása az
elsőosztályos tanulók vízzel kapcsolatos fogalmi
rendszerére Trencsényi László: Miskolci tapasztalatok a
gyermekbántalmazásról Ugrai János: A reformlendület
természetrajzáról. II. József oktatáspolitikájának főbb
jellemzői Varga Melinda: A korai nyelvtanítás a
pedagógusképzésben Vénné Meskó Katalin: IKT eszközök az
oktatásban – Az eredményes és hatékony tanulásért Závoti
Józsefné: Fogyatékosok esélye a felsőoktatásban