• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Idén a boltokban a gondolattal működő játékvezérlő
2008. február 22. péntek, 0:00

Új
részletek derültek ki az év egyik legizgalmasabb technikai
fejlesztéséről, az Emotiv által fejlesztett Epocról. A különleges
headset birtokában a fiatalok gondolataikkal és érzelmeikkel képesek
irányítani a játékokat. (Forrás: hvg.hu)

Korábban a hvg.hu már beszámolt az
agyszámítógép-csatolók játékiparral kapcsolatos fejlesztéseiről, amelyek
közül az Epoc névre keresztelt sisakszerű érzékelő bizonyul a
legígéretesebbnek – ugyanis ez a fejlesztő, az Emotiv szerint idén már
megvásárolható.


„Az Epoc kiolvassa
az agyból az elektromos impulzusokat és olyan parancsokká alakítja őket,
amiket egy videojáték értelmezni képes. Ez az első olyan headset,
amihez nem kell hatalmas elektródaháló, kalibrálást végző technikus, de
még olyan zselé sem, amit a fejbőrre kell kenni a biztos működéshez,
ráadásul nem is kerül több tízezer dollárba” – mondta a szerkezetről Tan
Le, az ausztrál-amerikai Emotiv igazgatója.


A radikálisan új játékirányító nemcsak a gondolatokat,
hanem az érzelmeket is képes kezelni. A technológiával például igazi
arckifejezéseket is lehet a virtuális világokban lévő avatarokra
illeszteni. Ha a játékos mosolyog vagy grimaszol, a headset ezt
érzékeli, lefordítja a gép nyelvére, és a virtuális személyiségen is
ugyanezeket az érzelmeket jeleníti meg. A 300 dolláros headsetben
mozgásérzékelők is helyet kaptak, a készülék maga pedig egy USB-s
vezeték nélküli érzékelőnek küldi az agyból érkező
jeleket.


A cég szerint az Epoc több
mint harminc különböző arckifejezést, érzelmet és cselekvési szándékot
érzékel. Észleli többek között az izgalmat, a meditációt, a feszültséget
vagy a frusztrációt, kezeli a mosolyt, a nevetést, a meglepődést vagy a
dühöt, s azt is, ha a játékos húzni, nyomni, emelni, eldobni vagy
forgatni akar tárgyakat – minderre csak gondolni kell, s a virtuális
világban azonnal meg is történik.


Az
Emotiv jelenleg az IBM-mel dolgozik együtt a technológiát kihasználni
képes virtuális világok és üzleti megoldások fejlesztésén.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017