A Jövő
Iskolája-program célja, hogy a diákokat megtanítsa tanulni, eligazodni
az egyre bővülő ismeretek, az informatika világában, és segítse a
problémamegoldó gondolkodást. (Forrás: SG)
A Jövő Iskolája-program célja, hogy a diákokat
megtanítsa tanulni, eligazodni az egyre bővülő ismeretek, az informatika
világában, és segítse a problémamegoldó gondolkodást – mondta Magyar
Bálint (SZDSZ) a programot bemutató országos körút kaposvári
állomásán.
A Miniszterelnöki Hivatal
államtitkára a rendezvényt megelőző sajtótájékoztatón rámutatott: az
oktatás ma már nem arról szól, hogy a diákok „bemagolják” az amúgy is
folyton változó, megújuló ismeretanyagot. A világ megértésére, az
élethosszig tartó tanulásra kell felkészíteni őket, az iskolának pedig
az a feladata, hogy kedvet, motivációt adjon ehhez a tanuláshoz – tette
hozzá. Magyar Bálint szerint ahhoz, hogy a diákok el tudjanak igazodni
az informatika világában, s hogy ne legyenek digitális analfabéták, meg
kell teremteni a digitális írásbeliség lehetőségét.
Álláspontja szerint „ma már teljesen világos, hogy e
nélkül a digitális írásbeliség nélkül az életünk elképzelhetetlen, ez
minden tudás alapja”. Ehhez a szemléletváltáshoz kínál infrastrukturális
hátteret az intelligens iskola – hangsúlyozta a szabad demokraták
oktatáspolitikusa. Közölte: a program infrastrukturális része 2009
végéig befejeződik. Ennek keretében a tantermek mintegy 40 százalékát
szerelik fel internetes hozzáférést is biztosító interaktív prezentációs
eszközökkel, táblákkal, projektorokkal, számítógéppel. Jelentős
források állnak rendelkezésre a tanárok továbbképzésére is, továbbá
arra, hogy kedvezményes laptophoz jussanak – mondta az államtitkár,
hozzátéve: az elkövetkező 3-4 évben a hozzávetőleg 160 ezer pedagógus
közül mintegy 70-75 ezernek lesz erre lehetősége.
Magyar Bálint arra a felvetésre, hogy lesz-e
lehetőségük az informatikai eszközökkel ellátott iskoláknak
rendszergazdákat alkalmazni, azt mondta: az informatikai normatíva
emelését célzó javaslatait rendre leszavazták, „a politikai elit számára
ez nem egy meghatározó dolog”. Ezzel kapcsolatosan megjegyezte: az Új
Magyarország Fejlesztési Tervben 2013-ig rendelkezésre álló 400 milliárd
forintos közoktatási fejlesztési programból mintegy 40 milliárd forint
jut iskolai informatikai fejlesztésre, miközben a Magyarországhoz
hasonló nagyságú és fejlettségű Portugáliában ennek az összegnek a
kétszeresét költik erre a célra.
A
Jövő Iskolája-programot az idei tanév végére minden megyei jogú városban
bemutatják. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Új Magyarország
Fejlesztési Terv keretében megvalósuló oktatási programról a
pedagógusokat, diákokat és szülőket is tájékoztatja. A rendezvényhez
kapcsolódó kiállításon olyan digitális taneszközöket, tananyagokat
mutatnak be, amelyek hamarosan hozzátartoznak majd a pedagógusok
mindennapjaihoz.