„A
pályázók – általános és középiskolás diákok a 7. osztálytól a 12., ill.
13. osztályig – előzetes tájékoztatása céljából közzé tesszük a
Cybergeneráció – Informatikai ötletverseny című pályázati felhívás
tervezetét.” (Forrás: NKTH)
Kedves Tizenévesek!
A Ti generációtok az első, amelyik születésétől
fogva használhatja a számítógépet, az első, amelyik az informatika
világába nőtt bele, azaz az első, amelyik ösztönösen együtt él a
számítástechnikával. Olyan ötletek rejtőzhetnek bennetek, amelyekről az
idősebbek még csak nem is álmodhatnak. Mi ezeket szeretnénk megismerni.
A versenyre olyan előremutató és innovatív
ötletek, egyéni elgondolások beküldését várjuk, amelyekben
megfogalmazzátok, bemutatjátok, hogy szerintetek az informatika és a
világháló alkalmazásában milyen kihasználatlan lehetőségek rejlenek.
Ötleteiteket várjuk például az alábbi
területeken:
Interaktív média és
internet E területen minőségi és interaktív közösségi digitális
tartalmakra várunk ötleteket. Jó példaként szolgálhat a Wikipédia, a
többnyelvű, nyílt tartalmú, közösség által fejlesztett webes lexikon, a
bárki által hozzáférhető digitális glóbusz a Google Earth, vagy akár
világ legnagyobb online piactere az ebay. Fogalmazzátok meg, hogy
milyen, személyi számítógépen, vagy akár mobiltelefonon keresztül
igénybe vehető digitális tartalmakra és szolgáltatásokra lenne még
szerintetek szükség!
Informatikai eszközök az
oktatásban Cél az informatikai eszközök térhódításának
elősegítse az iskolai oktatásban, hogy a lehető legtöbben és legnagyobb
arányban használják az internetet és az informatikai eszközöket a
tanulásra. Írjátok le, hogy milyen új informatikai megoldások tehetik
még színvonalasabbá, érdekesebbé az oktatást, hatékonyabbá és
szemléltetőbbé a tanulás folyamatát! Gondoljatok csak az interaktív
táblákra vagy a Sulinet Digitális
Tudástárára!
Informatikai eszközök az idősek
szolgálatában Olyan informatikai eszköz és szolgáltatás
ötleteket várunk, amelyek az időseket segítik mindennapi életükben. Cél,
hogy önálló életvitelüket, biztonságérzetük fenntartásával a technika
segítségével a lehető leghosszabb ideig megőrizhessék. Fogalmazzátok
meg, hogy szerintetek hogyan lehetne a digitális szakadékot csökkenteni a
fiatalok és az idősek között, vagyis azt, hogyan lehet rávenni az
idősebbeket, hogy éljenek a technika adta lehetőségekkel! Mutassátok be,
hogy ti milyen módszerrel vennétek rá az időseket ezen eszközök
használatára, hogyan ébresztenétek fel a nagymama és a nagypapa
érdeklődését, hogy idegenkedését leküzdve megismerje, hogy mi mindent
tud neki nyújtani a digitális
világ!
Informatikai eszközök a fogyatékkal élők
szolgálatában Olyan informatikai eszközökre és szolgáltatásokra
vonatkozó ötleteket várunk, amelyek a fogyatékkal élőket segítik
mindennapi életükben, fogyatékosságuk leküzdésében, életminőségük
javításában. Cél, hogy e speciális segítséget igénylő emberek a technika
segítségével aktív tagjai lehessenek a társadalomnak, ne érezzék
magukat kirekesztve. Példaként szolgálhat a mozgássérültek által egér
helyett a számítógép vezérlésére használt kamera, amely követi a szem
mozgását.
Számítógépes játékok A
számítógépes játékokkal játszik az egész világ, gyermek és felnőtt
egyaránt. Olyan számítógépes játékok részletesen kidolgozott ötleteit,
játékokhoz kapcsolódó hardverek (pl.: játékvezérlők), játéktípusok
ötleteit várjuk, amelyek újdonságtartalmára építve a fejlesztők új
játékokat dolgoznak majd ki. Nemcsak PC-n, hanem konzolon és mobilon
futtatható játékon is gondolkodhattok. Bátran engedjétek el a
fantáziátokat bármelyik játéktípusban, és a játék szólhat a legkisebb
gyerekektől a felnőttekig bármelyik
korosztálynak.
Mobil eszközök és
szolgáltatások Ugye mennyire jó, hogy a legtöbb telefonban már
beépített kamera található, vagy az, hogy a mobil internet segítségével
bárhol a világon megnézheted az e-mailjeidet, csetelhetsz a barátaiddal,
fizethetsz a mozijegyért a mobiloddal, vagy rákereshetsz a térképen az
úti célodra? E területen a mobilkommunikáció jövőjét meghatározó
előremutató és innovatív ötletek beküldését
várjuk.
Grafika, dizájn Itt a
lehetőséged, hogy kiéld a kreativitásod. Szeretnél mobiltelefon,
számítástechnikai eszköz, multimédiás tartalom, vagy számítógépes
program felületének tervezője lenni? Nincs más dolgod, mint pályázni
formaterveddel a felsorolt területeken! Cél, hogy könnyen kezelhető,
funkcionális, s nem utolsó sorban szemet gyönyörködtető dizájnötletek
szülessenek, amelyek segítségével élmény lesz használni az egyes
programokat.
Egyéb informatikai
megoldások Természetesen az informatika és az internet
területét érintő valamennyi ötlettel pályázhatsz (szoftver, hardver,
szolgáltatás). A lényeg, hogy merj gondolni egy merészet és hagyd, hogy
szabadon szárnyaljon a fantáziád és érvényesüljön a kreativitásod. Egy
ilyen gyorsan fejlődő területnek, mint az informatika, szüksége van az
innovatív koponyákra. Könnyen lehet, hogy éppen a tiédre!
A beadandó pályamű terjedelme:
A beadandó pályamű, azaz az ötlet leírásának
elvárt terjedelme: 2–5 A4-es oldal, amely tartalmazhat ábrát, fotót,
csatolható hozzá futtatható állomány is.
A
pályázat célkitűzéseinek elérése érdekében a Nemzeti Kutatási és
Technológiai Hivatal a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap terhére
2008-ban 100 M Ft-ot, azaz százmillió forintot biztosít.
Támogatást 300 pályázat kaphat.
Pályázhat minden Magyarországon tartózkodási
hellyel rendelkező 7–12., illetve 13. osztályos általános, illetve
középfokú tanulmányokat folytató tanuló.
Pályázni
egyedül és csapatban is lehet. Egy csapat maximum 4 fős lehet. Az
értékelésnek „A” és „B” kategóriája lesz korcsoportok szerint, „A”
kategóriába tartoznak a 7 – 9. osztályosok, „B” kategóriába tartoznak a
10 – 13. osztályba járók.