Egy
nemzetközi felmérés eredményéből kimutatkozik: a magyar tanárnövendékek
jobban teljesítenek matematikából, mint angol társaik. (Forrás:
VGO)
Angliában ötből csupán egy
tanár tudott helyesen válaszolni logikai kérdésekre – írja egy
nemzetközi felmérés alapján a Telegraph. Egy egyszerű gyökvonásra
(„Mennyi 49 gyöke?”) az angol tanárok fele volt képes – szemben
Oroszországgal, Kínával és Magyarországgal, ahol a tanárok 90 százaléka
oldotta meg helyesen a feladatot.
A
fent említett felmérés az éppen pályára álló általános iskolai tanárok
képességeit mérte fel nyolc országban: Angliában, Japánban, Kínában,
Szingapúrban, Oroszországban, Finnországban, Csehországban és
Magyarországon.
Az angolok jól
teljesítettek trigonometriai és geometriai kérdésekben, azonban a
logikai gondolkodásuk hagy kívánnivalót maga után. Arra a kérdésre
például, hogy egy 5-féle cukorkát tartalmazó zsákból hányat kell
kihúznunk, hogy legalább 3 darabunk legyen egyazon fajtából, csak 21
százalékban tudtak jól válaszolni – szemben a majd 100 százalékos
oroszokkal és a többségében jó választ adó magyarokkal.
„Igaz-e, hogy a négyzet mindig
négyszög?” Az angol tanárnövendékeknek csak 61 százaléka, míg a magyarok
háromnegyede tudta, hogy igaz az állítás. Az oroszok itt is szinte
hibátlanul teljesítettek.
Ez a
kimutatás pár nappal az után érkezett, hogy kutatók erős bírálattal
illették a szigetország matematika-tanítását. Az elmúlt 50 év oktatását
górcső alá vevő kutatás éppen a hagyományos algebra, geometria és
aritmetikatudást hiányolja a mai angol oktatásban – panaszkodva a „valós
helyzetekre” koncentráló feladatokra.