Reprezentatív
felmérés készül az oktatási tárca és a Pedagógusok Demokratikus
Szakszervezete megbízásából arról, hogy valójában mennyit dolgoznak a
tanárok. (Forrás: Híradó)
A
pedagógusok munkaterhelését mérő vizsgálatot egy független cég készíti
majd, a szempontokat közösen dolgozza ki az Oktatási Minisztérium és a
szakszervezet. Az oktatási tárca legkésőbb október 15-ig eljuttatja
javaslatait a PDSZ-nek; a felmérés eredményeiről várhatóan a következő
tanév kezdetén lehet beszélni – mondta Hiller István
tárcavezető.
A több mint egy órás
megbeszélésen szó esett az Új Tudás Programról is. Kerpen Gábor
elmondta, a PDSZ egyetért az öt pillérből álló program irányával, néhány
célkitűzés módszerével azonban nem. A közösségi helyek megerősítése
például helyénvaló kezdeményezés, a közoktatás finanszírozási változásai
miatt azonban pont azok a kistelepülési iskolák vesztik el
önállóságukat, amelyekre a legnagyobb szükség lenne – mondta. Az
érdekképviselet elnöke a pedagógusok differenciált bérezése kapcsán úgy
vélte, nem csak egy bizonyos csoportot, hanem minden tanárt meg kellene
becsülni anyagilag. Csökkenteni lehetne a pályakezdők terheit, a
kötelező óraszámba pedig azt az időt is bele kellene számolni, amit a
velük foglalkozó mentorok eltöltenek – tette hozzá.
Kerpen Gábor a hosszabb távú célokra is kitért a
megbeszélés után tartott sajtótájékoztatón. Mint mondta, a gyerekeknek a
jelenleginél több időt kellene eltölteniük az iskolában akkor, ha a
szociális integrációban az oktatási intézmények is aktívan részt akarnak
venni. Az iskolában eltöltött idő egyébként legutóbb 2003-ban csökkent
törvényi szinten.