• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A digitális oktatástechnika serkentheti a természettudomány iránti érdeklődést
2008. október 18. szombat, 0:00

Több
kontinensen indult el tavaly az a program, amely a számítógépes tanítási
módszer hatékonyságát vizsgálja általános iskolákban, és amelyhez két
fővárosi intézmény is csatlakozott. Az úgynevezett „kölyök laptopok”
óraközi használata tapasztalatok szerint növeli a természettudomány
iránt érdeklődők számát. (Forrás: Edupress)

A programban részt vevő általános iskolák a 25-25 db
Kölyök laptopot, a Classmate-et az Intel Magyarország és az oktatási
kormányzat együttműködésének keretében kapták meg.
A program
azt a célt tűzte ki, hogy az alapfokú oktatás során a diákok társadalmi
helyzettől és származástól függetlenül készségszinten elsajátítsák a
számítógépek használatát. Az új szemléletet meghonosító rendszerben a
fiatalok az igényeikhez szabott „tanuló-laptop”-ot használják az órai
munka során, a tanár pedig a saját számítógépéről irányít. A fiatalokat a
saját nyelvükön megszólítani képes oktatási módszer nagy előnye, hogy a
nehezen elmagyarázható ismeret – pl. az atomszerkezet, vagy a sejtek
működése – is látványos és könnyen megérthető az internetes anyagok
segítségével. A digitális kor interaktív oktatástechnikája az óra alatti
gyerek-tanár, gyerek-gyerek interaktivitásra és együttműködésre épít:
jellemző az eszmecsere, a megbeszélés, egymás segítése és a közös
munka.
A program kezdetekor alig egy osztálynyi gyerek
használta a gépeket, ma azonban már a felső osztályosok zöme, mintegy
120-150 gyerek tanul rendszeresen az interaktív tanteremben lévő mini
laptopokkal.

Az eredmények és a jövő
Az első
eredmények szerint az egyik iskolába megindult a szülők vándorlása,
akik oda akarják járatni a gyermekeiket, ahol modern eszközöket és
módszereket látnak. A másikban a nyolcadikosok közül a gyerekek közel
harmadánál tapasztalták a természettudományok iránti vonzódás
erősödését.
Az osztálytermi számítógépes rendszerek
használatára eddig 12 tanárt képezett ki a program, akik tovább tudják
adni kollégáiknak tudásukat, továbbá már készen áll egy 25 gépes labor
is a Jövő Házában a tanárok további tréningjeihez, ami az Intel Teach
programja alapján a Kölyök Laptop lehetőségeivel kiegészítve készült. A
tréning-program akkreditációja jelenleg is folyik.


(www.edupress.hu)

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017