Sok
valódi vállalatvezetővel ellentétben nem harctérként, hanem igazi nemes
versenyterepként értelmezte a képzeletbeli világ – Moan és Ursia –
piacát a győztes középiskolás diák a Szegedi Tudományegyetem formabontó
országos online tanulmányi versenyén. (Forrás: Eduline)
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
által 2008. novemberben meghirdetett kétfordulós tanulmányi verseny
célja az volt, hogy a középiskolás versenyzők a megadott információk
alapján életszerű döntéseket hozzanak, és minél nagyobb profitot
szerezzenek egy fantáziakontinensen található két ország, Moan és Ursia
piacán. A rendhagyó szerepjátékban legjobban teljesítő „vállalatvezetők”
2008. december 15-én a Gazdaságtudományi Kar nyílt napján a második
fordulóban mérkőzhettek meg a fődíjért.
A több mint harminc
elképzelés közül a zsűri Kazinczi Lilla, az SZTE Ságvári Endre Gyakorló
Gimnázium diákjának fantáziacégét értékelte a legjobbnak, aki több
szempontból is versenytársai fölé emelkedett. A nyertes pályázó ugyanis
kiválasztott termékével, a bonbonnal széles vásárlói réteget tudott
megcélozni, és minden egyes döntése igazodott a virtuális piac
igényeihez. Hosszú távú üzleti stratégiájában a dinamikus növekedésre és
a stabilitásra egyaránt nagy hangsúlyt fektetett, de a zsűri szerint
pályázatában a legkiemelkedőbb, hogy a piacot nem egy harctérként
értelmezte, hanem egy igazi nemes versenyterepként, ahol a
versenytársakat felülmúlni kell, és adott esetben tanulni
tőlük.