Egyre több a nő és egyre kevesebb a diplomás a netezők között
2009. március 2. hétfő, 0:00
Csökkent
a diplomások és a férfiak aránya a hazai internetezők körében az elmúlt
három évben, ahogy az elérések egyre szélesebb körben terjednek – derül
ki az EnterNet statisztikáiból. (Forrás: [origo])
Hatvanezer ügyfeléből ezerötszázat kérdezett meg
internetezési és számítógép-felhasználói szokásairól a a legnagyobb
hazai alternatív internetszolgáltató, cégeket és magánszemélyeket
egyaránt. A cég szerint a három évvel ezelőtti adatokkal összevetve
érzékelhető, hogy csökkent a fővárosiak számbeli fölénye, és
vidéken sem a városokban, hanem a községekben növekszik leggyorsabban az
előfizetők száma, ahogy az eddig ellátatlan területekre is elér a
szolgáltatás.
Ennek köszönhető, hogy
arányaiban egyre kevesebb az EnterNetnél a diplomás előfizető is, mivel
a magasabb végzettségűek a városokban vannak többen: arányuk 2006 óta
51-től 46 százalékra csökkent, miközben leginkább középfokú
végzettséggel rendelkezők tábora növekedett. A cég ügyfeleinek már több
mint felét ők alkotják, 44-ről 52 százalékra nőtt az arányuk. A női
előfizetők is egyre többen vannak, míg három évvel ezelőtt az EnterNet
ügyfeleinek háromnegyede férfi volt, addig arányuk mára 58 százalékra
csökkent. A cég szerint egyre növekszik az előfizetők átlagéletkora is: a
kétharmaduk 35 év fölötti, és leginkább a 35-44 év közöttiek és az 55
év felettiek csatlakoznak újonnan az internetre.
A cég statisztikái alapján úgy becsüli, az átlagos
hazai internetező jövedelme 87 ezer forint havonta, és elsősorban
levelezésre, kapcsolattartásra, információszerzésre használja a
hálózatot, kevésbé vásárlásra és ügyintézésre, mivel ez utóbbi
tevékenységek népszerűsége kevésbé növekedett az elmúlt években. Az NRC
piackutató és a TNS tavalyi felmérése (Vistior Media Research) is
kimutatta, hogy csökken a hazai internetezők táborának urbánus és
férfias jellege a nők és a vidékiek növekvő arányával. A felmérés
szerint a netezők a vásárlás kapcsán elsősorban a termékekkel
kapcsolatos tájékozódásra használják a hálózatot, bár kétharmaduk
vásárolt már a neten keresztül, és mintegy harmaduk a jövőben is tervezi
ezt.
Az EnterNet friss adatai
szerint az átlagos hazai háztartásban 2 darab internetezésre használt PC
van, amelyek 70 százaléka asztali gép, 30 százaléka notebook. A
felhasználók 18 százaléka szeretné hordozható gépre cserélni
asztali PC-jét.