A verseny harmadik helyezettjének videója és a zsűri értékelése.
Készítette a Berzsenyi Dániel Gimnázium, Budapest csapata (Arnold Gábor, Bónyai Péter, Kanizsa Péter)
A zsűritagok szöveges értékelése a videóról
Paár Ádám: A videó egy viszonylag ismertebb témát dolgoz fel: azt a tévhitet, hogy a magyarság egyedül állt szemben a török veszéllyel. Ennek cáfolatában az ellenérvek széles skáláját mutatják be, így utalnak a külföldi pénzügyi forrásokra, valamint arra, hogy nem minden magyarországi hős volt magyar nemzetiségű, aki a török ellen küzdött. Maga a videó kicsit didaktikus.
Kopcsik István: Jól jelenítik meg a hamis és valóságos állítások, tények összefüggéseit: a gazdasági és szemléletbeli különbségeket és azonosságokat (ki éppen kivel van, vagy ki fizeti a révészt!). Jól utalnak a kor – mi szemszögünkből nézve – háttér eseményeire, pl. reformáció. Helyesen közelítik meg a hadseregek, katonák viselkedését, a török vallási türelmét. Jók az ábrabevágások (bár a vár tetején anakronisztikus magyar trikolor zászló leng). A személyek (fejek) egymásutánisága kicsit egysíkúvá teszi a képi megjelenést. Történelmileg teljesen hiteles megoldás!
Lőrinc László: Három okos diák videója ez, akik láthatóan a saját szövegüket mondják, és jól értik is, azonosulnak is vele. Ketten eljátsszák/megjelenítik a legendahívőt is, akivel azután vitáznak. Az az ember érzése, már túl vannak néhány ilyesféle vitán, ha más témában is. A film egyetlen hibája a terjedelme: az 5 perc kicsit hosszú, lehetett volna itt-ott húzni, feszesebbé tenni. Az elején rossz a hang, alig érthető. Viszont jól érvelnek, néhány vicces ötlettel dúsítják (pl. a „ne szakíts félbe!” kiszólás). Vizuális világa, grafikája tudatosan és érzékelhetően utal a tenyleg.com oldalra, és még szemléltető mozgó animációkat is készítettek hozzá, bár a terjedelemhez képest ez kicsit kevés. Tanórákon is használható, értelmes, jól követhető ismeretterjesztő anyag.