Az elmúlt évek egyik legjobban összeállított feladatsora volt az idei középszintű történelem érettségi – véli a Történelemtanárok Egyletének elnöke. Miklósi László szerint könnyű volt kettes vagy hármas osztályzatot szerezni, az ötösért azonban meg kellett dolgozni. A hanganyagot itt éri el. (.mp3 / 3,1 Mb) A riporter Seres Gerda.
Miklósi hozzátette: ez azért is jó, mert a diákoknak erre a kompetenciára a hétköznapi életben is szükségük van. Kiemelte a bolsevik diktatúrával kapcsolatos, retusált képet használó feladatot, mert a rendszerre nagyon jellemző eszközt mutatott be, emellett felhívta a diákok figyelmét a képek változtathatóságának jelenkori lehetőségére is. „Ez mintaképe a jó érettségi feladatnak” – hangsúlyozta.
Nehézséget okozhatott viszont a visegrádi négyek gazdasági fejlettségére vonatkozó feladat, hiszen könnyen lehet, hogy a rendszerváltás utáni időszakra már nem jutott idő a tanításban. Bár Miklósi László véleménye szerint a feladat megoldható volt pusztán egy oszlopdiagram értelmezésével is, kérdésesnek nevezte, hogy az ehhez szükséges kompetenciafejlesztésre mennyi idő jut a feszített tempót követelő, hatalmas tananyag mellett.
A szervezet vezetője szintén a nehezebb feladatok közé sorolta a helyi önkormányzatokra vonatkozót. Szerinte ez és a visegrádi négyekkel kapcsolatos feladat azzal a tanulsággal jár a tanárok és a diákok számára, hogy fontos időt szakítani mind a rendszerváltásra, mind az azóta eltelt időszakra.
Mint minden évben, idén is fontos lesz, hogy a javítókulcs pontosan milyen megoldásokat fogad el, például a holokauszttal kapcsolatos feladatnál a sárga csillag viselését illetően milyen szakkifejezést vártak a feladatsor összeállítói – fűzte hozzá.
Miklósi László megjegyezte: az idei feladatsor kettesre vagy hármasra könnyedén megoldható volt, de ahhoz, hogy valaki ötöst kaphasson, nagyon figyelmesen kellett végigolvasnia a feladatleírásokat, mert könnyen pontot veszíthetett, aki rosszul értelmezte őket.