• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Papírból nem lesz iskola
2009. január 22. csütörtök, 0:00

Mi a
helyzet azokkal, akiknek több osztálynyi gyerek hiányzásait, jegyeit,
pótlásait, feleleteit, előremenetelét kell rögzíteniük – amellett, hogy
jutnia kell még egy kis időnek az oktatásra, nevelésre is. (Forrás:
[origo])

„Egy egész esőerdőnyi fát
vágunk ki a reformok óta” – ez Judit első mondata, amikor az
adminisztrációról kérdezem. Két és fél évtizede dolgozik tanítóként –
látott ő már rengeteg naplót, készített számtalan kimutatást és
értékelést, de annyit soha, amennyit mostanában. Panaszaival nincs
egyedül – és elég csak végignézni a Főpolgármesteri Hivatal által
rendelkezésünkre bocsátott ellenőrzési listát ahhoz, hogy belássuk:
bizony pedagógus és tantestület legyen a talpán, akinek az
adminisztráció mellett még jut ideje a gyerekekre is.


[…]


Az
adminisztrációs feladatok és visszásságaik látszólag vég nélkül
sorolhatóak – és bizonyára nincs is olyan tanár és tanító, aki ne tudná
további történetekkel kiegészíteni a listát. Lenne, aki az új általános
iskolai beiratkozási rendszert emelné ki – mások azt, ahogy a
pedagógusok munkáját tételesen számon kérő ívek megakadályozzák, hogy a
félévente egy, kirándulásra, szabad foglalkozásra adott napon kívül
további kreatív, a tananyaghoz kapcsolódó foglalkozásokra vigyék az
osztályfőnökök a rájuk bízott, a kompetencia-fejlesztés korába született
gyermekeket. Dokumentálniuk kell azonban azt, hogy pontosan hány órát
töltöttek osztályteremben, egyéni foglalkozásokat tartva, szülői
értekezleten, fogadóórán, mennyi időt szántak pályázatírásra vagy
dolgozatjavításra – és így elkerüljék, hogy levonjanak a fizetésükből,
megváltoztassák munkaviszonyukat. Mert aki keveset dolgozik, az ugye
kapjon kevesebb pénzt is…


A
pedagógus helyzete azonban még mindig nem egyértelmű. Míg sokan átérzik
helyzetüket, addig mások szerint semmi okuk a panaszra, hiszen az övéké
az egész nyári szünet, a hétvége – és végül is csak huszonkét órát kell
megtartaniuk hetente. A tiltakozó hangok, amelyek éjszakába nyúló
dolgozatjavításról, óraterv-készítésről és a gyerekek egyéni, személyes
problémáinak kezeléséről beszélnek, sokszor értetlen fülekre
találnak.


Ezért állt elő a
Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a pedagógusok leterheltségét
vizsgáló felmérés tervével – melynek elvégzéséről 2008 augusztusában meg
is állapodtak az Oktatási és Kulturális Minisztériummal (OKM) – és bár
közben az Országos Közoktatási és Felnőttképzési Intézet (OFI)
megrendelésében megkezdődött egy hasonló felmérés, a PDSZ ragaszkodik a
minisztériummal együttműködésben elvégzendő vizsgálathoz. „Mi
fenntartjuk a megállapodást, hiszen továbbra is nagy szükség van egy
közös felmérésre, amelynek eredményeit mindkét fél elfogadja” – mondta
el Kerpen Gábor. Arról már nem is beszélve, hogy a TÁRKI által végzett
vizsgálat – legalábbis a szakszervezet vezetője szerint – nem néz eléggé
a kérdés mélyére.

A kérdőív célja az lenne, hogy az
olyan, eddig nem számszerűsített tevékenységeket is megmutassa, amely a
tanárokat továbbra is megakadályozza abban, hogy a huszonkét óra
befejezése után ott hagyjanak csapot-papot – iskolát, gyerekeket,
dokumentációt – hogy otthon, családjuk körében
pihenhessenek.


[…]


Olvassa
el az [origo] teljes cikkét
»

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

1989 (források)

Családtörténeti életútinterjúk

Forrásközlések

Tényleg!

Történelmi hírek

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Alkotmány és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017