• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Hazánkban az oktatás fejlesztéséhez hiányzik a tudományos értékű, aktuális tudás
2007. április 18. szerda, 0:00

Az
oktatás minőségének fejlesztési lehetőségeit vitatta meg az Oktatás és
gyermekesély kerekasztal. Egyetértettek abban, hogy jelenleg
Magyarországon nincs tudományosan megalapozott háttere az oktatási
rendszernek.
(Forrás: ma.hu)

Az
új információk, a külföldi példák, a kutatások és a pedagógiaismeret
területek önállóan és nem összehangoltan működnek. Az oktatás
fejlesztésének egyik legfőbb akadálya a döntéseket megalapozó tudományos
értékű, minden szempontból aktuális tudás hiánya okozza Magyarországon.
Ezzel a gondolattal kezdte vitaindító előadását Csapó Benő, a Szegedi
Tudományegyetem Neveléstudományi Tanszék egyetemi
tanára.


Az okok között említette,
hogy a pedagógiai kutatás infrastruktúrája, humán erőforrása nem
fejlődött megfelelő mértékben, így ma a fejlesztéseknek nincsen meg a
tudományos alapja, ellentétben más európai országokéval. „Az oktatás
fejlesztésének tudományos forrásai Magyarországon kiszáradtak” –
fogalmazott. Példa értékűnek nevezte a finn Life as Learning nevű
kutatási programot, olyan témákkal, mint az új tanárság, a tudás
létrehozása, a tanulás fogalmának újradefiniálása, és javaslatot tett
ennek követésére.


Csapó előadásában
kitért arra is, hogy a tanárképzési rendszerbe be kell építeni a
legfrissebb tudományos eredmények közvetlen értelmezését és alkalmazási
módját, azaz a tanároknak maguknak kell figyelemmel kísérniük a
neveléstudományi kutatásokat, és képesnek kell lenniük arra, hogy az
eredményeket értelmezzék, és saját munkájukban
alkalmazzák.


Ezekre a gondolatokra
reagálva Halász Gábor elmondta, hogy az oktatás kutatás-fejlesztését be
kell helyezni a kormány K+F politikájába. Felhívta a figyelmet arra is,
hogy miközben az Oktatási Minisztérium az előterjesztője a K+F
területnek, nem rendelkezik önálló javaslattal az oktatási
kutatás-fejlesztésre az oktatási tárca.


Hozzászólásában Karsai Zoltán az Oktatási Minisztérium
képviseletében kiemelte, hogy készülnek ugyan kutatások oktatási
témában, azonban elemzések, megfelelő következtetések levonása nélkül
ezek használhatatlanok. Fontos lenne a hazai tudáserősséget figyelembe
venni, és megtartani azt a külföldi tapasztalatok bevonása, a
tudásimport mellett.


Az ideális
célként megfogalmazható, hogy a külföldi példákat alapul véve hazai
kutatások induljanak, mind a tananyag, mind tanárok megvilágításában.
Hiszen nem csak az a fontos hogy mit tanulnak a diákok, megfelelő
szakértelem is szükséges a tudás átadásához. Hazai fiatalok munkájára
van szükség, akik a megszerzett külföldi tapasztalatokat hazahozzák és
segítenek beépíteni a jelenleg működő rendszerbe.


Javaslat érkezett arra is, hogy az oktatási
intézményeket motiválttá kell tenni az újdonságok befogadására, ez
legkönnyebben úgy érhető el, ha a kutatások tapasztalatait kidolgozott
feladatokban, a tanulók szintjére vetítve készülnek el.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017