• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Az érintetteket kérdezik az iskolai erőszakról
2009. április 8. szerda, 0:00

Most
először kaphatunk valós képet az iskolai erőszakról – várja a napokban
elindult kutatástól az oktatási jogok biztosa. Aáry-Tamás Lajos szerint
annyi bizonyos, hogy még mindig sok a látens erőszak az intézményekben.
(Forrás: FN)

Az állampolgári jogok
országgyűlési biztosával közös reprezentatív kutatás 190 oktatási
intézmény, 4000 11. évfolyamos diák, 1500 tanár és – az Országos
Kompetenciafelmérés keretében – az összes igazgató véleményét kérdezi
meg arról, hogyan jelentkezik az iskolai erőszak az oktatási
intézményekben. Aáry-Tamás Lajos szerint annyi biztos, hogy ezen a
területen nagy a látencia, tengernyi ügyről beszélünk, ismerünk meg a
médián keresztül, de ennek ellenére sok olyan cselekmény lehet, amiről
az érintettek egyáltalán nem beszélnek, és nem kerül
nyilvánosságra.


A nyárig részben,
októberre egészben feldolgozott kutatás kérdőíveiben arra kérdezünk rá,
hogy mi az érintettek tapasztalata e téren, hol találkoztak erőszakos
cselekedetekkel, mit tettek azok ellen, hogyan élték meg, mennyire
elfogadott ez az adott iskolában, van-e valamilyen javaslatuk ezek
elkerülésére – sorolja a FN kérdésére az ombudsman. Nagyon fontos része a
kérdőívnek az is, ahol a diákok, pedagógusok arról vallanak, hogy ők
személy szerint voltak-e elkövetői vagy áldozatai (esetleg mindkettő)
ilyen típusú erőszaknak.

A cél az, hogy „a mélyből
hozzák fel az ügyeket”, hiszen ez szükséges a diagnózishoz. Tudjuk, hogy
baj van, de meg kell nézni, mi ennek az oka – mondja Aáry, aki szerint
amint pontosan látjuk ezeket az okokat, akkor számos szakma
képviselőivel közösen el lehet gondolkodni a terápián.


Az ombudsmani vizsgálatnak ugyanis csak az egyik
pillére a szociológiai felmérés. A következő lépésben régióközpontokban,
kistérségekben olyan szakmai együttműködéseket kezdeményeznek, ahol a
tanárok, diákok, szülők bevonása mellett a gyermekjóléti szolgálatosok,
családsegítők, iskolapszichológusok, védőnők, orvosok, rendőrök,
ügyészek, bírák, kriminológusok, civilek, egyházak és a sportklubok
vezetői osztanák meg egymással a tapasztalataikat, és lehetőségeiket,
amelyekkel az iskolákat, pedagógusokat segíthetnék. E társszakmák tudása
ugyanis eddig még nem csatornázódott be az iskolai
nevelésbe.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017