A
hallgatókért egyre inkább harcolniuk kell a felsőoktatási
intézményeknek. Hazánkban sok helyütt erre azonban nincs elegendő
forrás, így sokan a legolcsóbb – és sajnos néha a legrosszabb –
megoldásokat választják a képzések népszerűsítésére. (Forrás:
FN)
Ha a kommunikációra, a PR-re
nincs elég forrás, akkor az intézmény alul marad a versenyben. Ám
nemcsak emiatt lehet vesztes: ha az, amiről beszélnek, nincs összhangban
azzal, amit kínálnak, az ugyancsak káros lehet. Az az egyetemi vagy
főiskolai kampány lesz sikeres, amely nem állít valótlanságot, hiteles –
mondta dr. Csikesz Tamás, a Felsőoktatási Információs Központ (FISZ)
vezetője Az oktatás nyilvánossága konferencián.
Néha azonban az őszinteség és a pénz megléte sem elég:
fontos az is, hogy a vezetők olyan kampány mellett döntsenek, amely
valóban sikeres. Előfordul, hogy nem a megfelelő médiában jelenik meg
egy reklám – így nem jut el a célközönséghez. Például a végzős
középiskolásokat egy kutatás szerint kizárólag az országos kereskedelmi
tévéken, az esti órákban, illetve az interneten lehet megszólítani.
Ennek ellenére sok egyetem és főiskola a helyi vagy a közszolgálati
televíziók, megyei napilapok hirdetési felületeit
választja.
„A közszolgálati tévéknél
kínált akciós csomagokat többen igénybe veszik. Vásárolnak valamennyi
műsoridőt, amelyhez ajándékba kapják a reklámszpot elkészítését. Ezek a
filmek néha suták és kezdetlegesek. A forgatócsoport kivonul a campus
területére, bemutatják a könyvtárat, láthatjuk, hogyan tanulnak a
diákok, milyenek az épületek, majd beszél a rektor” – mondta korábban
Kuna Tibor reklámszakember az FN.hu-nak.