Konferencia
a felsőoktatás tervezett reformjáról
(Forrás:
Népszabadság)
Az oktatási tárca
szakértői bizottsága által készített, a felsőoktatás reformjáról szóló
vitaanyag olyan radikális változásokat helyez kilátásba anyagi eszközök
nélkül, amelyek a pedagógusképzést indokolatlanul kavarnák fel –
foglalta össze az ELTE által a témában rendezett konferencián
elhangzottakat Hunyady György, az egyetem Pedagógia és Pszichológia
Karának dékánja. Mint mondta: nincs ok arra, hogy a bolognai folyamatra
hivatkozva megbontsuk a tanítóképzés egységét, és lemondjunk a
tanárképzés minőségi, magasabb szinten való
egységesítéséről.
A konferencia
szünetében tartott tájékoztatón elhangzott, hogy az ELTE számára
elfogadhatatlan –és bizonyosan tiltakozást vált ki minden
tudományegyetemen–, hogy a tervezet szerint a leendő tanárok arról a
szakterületről, amelyet az ötödik osztálytól az érettségiig tanítani
fognak, ne kapjanak egyetemhez méltó, színvonalas és megfelelő
mennyiségű ismeretanyagot. Hunyady György megjegyezte: képtelenséget
állít a vitaanyag, amikor úgy tartja, hogy két és fél, három év elég
arra, hogy egy fizikatanár a fizikát, vagy egy történelemtanár a
történelmet kellő szinten elsajátítsa. A szakember számára érthetetlen
az is, hogy a javaslat miért egyszakos tanárok képzésében
gondolkodik.
Klinghammer István, az
ELTE rektora közölte: véleményüket megküldik az oktatási
tárcának.