Az
együttnevelés szakmai lehetőségeiről és korlátairól szól a Pedagógus
Civil Fórum legújabb rendezvénye.
Az
oktatásban működő civil szervezetek szakmai érdekképviseletére tavaly
október elején megalakított Pedagógus Civil Fórum (PECIFO) 2006-ban
nyilvános rendezvényekkel kívánja segíteni a pedagógiai
reformfolyamatokat. Ehhez a Pedagógiai Lapok Egyesületének (PELE)
szervezésében 1998-ben indított és 2005 márciusában anyagi és szervezeti
problémák miatt ellehetetlenült Agora Klubot januártól saját
klubjaként élteti tovább. A szakmai civil szervezetek számára
ezzel olyan nyilvánosságot, olyan vitafórumot kíván teremteni,
amelyen kiemelten fontos, mindenekelőtt megoldatlan és konszenzust
kívánó oktatási, nevelési kérdésekben a legkülönfélébb vélemények
ütköztethetők, s egyfajta kiútként a hogyan továbbra - ajánlás
formájában - esetenként közös javaslatok is megfogalmazhatók
azon intézmények, szervezetek számára, amelyek az adott kérdésben
megfelelő cselekvési hatáskörrel rendelkeznek.
Az Agora
Klub rendezvényeire (a korábbiakhoz
hasonlóan) minden hónap utolsó csütörtökén 17 órától kerül sor
a Szent Margit Gimnáziumban (1114 Budapest, Villányi u.
5-7.).
Januárban „Kegyetlen játék?”
címmel az iskolai agresszió került fókuszba, februárban „Mit olvas(hat) a
pedagógus?” címmel a Pedagógiai Lapok Egyesületének (PELE)
januári felmérése alapján a szaklapok jelenlegi helyzetéről
adtak átfogó értékelést az egyesület elnökségének tagjai.
Március 30-án 17
órától:
Kell ez nekünk? És nekik?
címmel az együttnevelés szakmai lehetőségei és korlátai kerülnek
fókuszba, neves fővárosi szakemberek,
Rab
András, a Kincsesház vezetője, a HEFOP koordinátora,
Járai Attila, a
XXII. kerületi Kozma Flóra Általános Iskola igazgatója, közoktatási
szakértő, szociológus, valamint
Budai Éva , a Váci Mihály Kollégium nevelőtanára,
valamint
Mikes
György, a Deák Ferenc Kollégium igazgatója vitaindítójának nyomán.
A téma az
utóbbi évek egyik legellentmondásosabb oktatási kérdése,
amelyben a lényeget tekintve egyetértés van, ám a mindennapi
megoldásokat tekintve már korántsem ilyen egyszerű a képlet. Ahány
település, ahány oktatási intézmény, annyiféle a helyzet, s a pedagógiai
gyakorlat. Van-e egyetlen igaz megoldás e
témakörben?
A PECIFO
elnöksége a helyszín választásával és a klub indításával egyaránt azt
kívánja erősíteni, hogy a pedagógus civil szervezetek –
más-más társadalmi, világnézeti, szakmai alapállásuk ellenére –
közös célok érdekében képesek az összefogásra, a kulturált
vitára
A klub áprilisban a
pedagógus-továbbképzés új kihívásait állítja fókuszba, míg május végi
rendezvényére az új oktatási minisztert szeretné
meghívni.
Minden érdeklődőt
szerettel vár a PECIFO elnöksége