A BBC
nem akarja megvárni, amíg elsöpri őt a digitális korszak: inkább
megelőző csapást mér, és integrálja a Web 2.0-t.
(Forrás.
Index)
Nyakunkon a digitális korszak
második eljövetele, így a legnagyobb brit online médiacég is
elérkezettnek látta az időt, hogy felvegye a ritmust. A BBC jelenleg azt
kockáztatja, hogy a mai fiatal generációkat egyszerűen elveszíti,
hacsak nem sajátítja el a digitális korszak szemléletét, erről maga a
BBC vezérigazgatója beszélt a cég irányelveit
ismertetve.
Mark Thomson szerint a
BBC-nek fel kell készülnie a Nagy Sokkra. Ezért a jövőben kiemelt
szerepet kapnak az úgynevezett Web 2.0-s szolgáltatások: a blogok, a
személyre szabhatóság, az online közösségépítés, a szöveges és
multimédiás tartalmak online megoszthatósága.
A brit médiumnak nem kevesebb a célja, minthogy a
MySpace sikerét követve Britanniában a feltörekvő zenekarok első számú
online találkozóhelyévé váljon. A MySpace ma a legnépszerűbb webkettes
szolgáltatás. A ma már közel 70 millió felhasználóval rendelkező online
közösségépítő szájt elsőszámú virtuális találkozóhelyévé vált a
feltörekvő együtteseknek.
Az új BBC
Online-on a közösségépítés és a blogok mellett a jövőben teret kapnak a
zenei és házi videók is, vagyis a megosztható multimédiás tartalmak. A
jövőben egyébként a csatornáikon sugárzott műsorok mindegyikét szeretnék
letölthetővé tenni – személyi számítógépre és mobilra egyaránt. Ehhez
lesz segítség a BBC iPlayerre keresztelt
multimédia-lejátszója.
Thomson
szerint nem lenne megfelelő, ha a BBC úgy gondolna magára, mint egy
olyan tévé- és rádióadóra, mely egy picikét az internettel is törődik.
„A célunk az, hogy a tartalmat olyan médiumon jutassuk el az emberekhez,
amilyen médiumot éppen használnak, legyenek bár otthon vagy
útközben.”
A BBC egyébként egy
online versenyt is meghirdetett: olvasóikat kérik arra, hogy segítsenek
kiaknázni a megújuló BBC Online-nak az olyan webkettes szájtokban rejlő
lehetőségeket, mint amilyen a Flickr, a YouTube, a Technorati vagy a
Wikipedia.