Amerikai
mintára, személyes történetek bemutatásával oktatná a történelmet a
korábbi brit külügyminiszter, Jack Straw.
(Forrás:
Múlt-kor)
A felvetés azonban a
történészek és pedagógusok szerint igencsak megkésett, ráadásul
szerintük az oktatási színvonal katasztrofális állapotáért ő is
felelős.
Jack Straw, a brit Alsóház
vezetője nemrég azt indítványozta, hogy Angliának a nemzeti identitás
építésében követni kellene Amerikát, ahol az ország történetét egyes
személyek éltén keresztül ismerik meg. A gyerekeknek így Straw szerint
mindenképp ismerniük kellene az ország legfontosabb eseményeit: a Magna
Cartát, a polgárháborút, a Jognyilatkozatot, a szavazati jogért folyó
harcot és a második világháborút, hogy jobban megérthessék
Nagy-Britanniát, és a különböző etnikai csoportok ezáltal közelebb
kerülnének egymáshoz.
Straw
indítványa azonban haragot váltott ki a történészek között, akik rajta
keresztül azzal vádolják a kormányt, hogy teljesen leépítette a
történelemtanítást. 2000-ben ugyanis rugalmas tantervet vezettek be az
iskolákban, és az 5-14 éves korosztály kötelező tananyagából
eltávolítottak minden királyt és királynőt a hozzájuk kapcsolódó
évszámokkal és csatákkal együtt. A hastingsi csata, VIII. Henrik, I.
Erzsébet és a Magna Charta ezzel kikerült a kötelező tananyagból,
helyükre általánosabb témák kerültek, mint például „Anglia 1066 és 1500
között”.