Arató
Gergely, az OKM államtitkára a teljesítményt ösztönző bérezésről, az
integráció létjogosultságáról és az iskolák technikai ellátottságáról
beszélt a Klubrádióban.
Az Oktatási
és Kulturális Minisztérium (OKM) azt szeretné, ha 2013-ig minden magyar
iskola és óvoda készen állna arra, hogy az oktatás hatékonyságát
leginkább elősegítő informatikai eszközöket használja és a pedagógusok
is felkészüljenek ezek használatára – mondta Arató Gergely a
minisztérium államtitkára a Klubrádió Óratrend című műsorában. A
politikus beszélt a Humán Erőforrás Fejlesztési Operatív program
részleteiről is.
Az államtitkár
szerint az egyik legfontosabb az lenne, hogy megjelenjen a teljesítményt
ösztönző bérezés az iskolákban. Mint mondta, a kötelező óraszám emelés
nem jelent ugyan könnyebbséget az iskolák számára, de
színvonalcsökkenéshez nem vezethet.
Arató Gergely hozzátette: a színvonal elsősorban a
pedagógusok motiváltságán múlik. A hátrányos helyzetű településen az
oktatási programokra pályázó iskoláktól kisebb önrészt kérnek, mint a
tehetősebb települések intézményeitől.
A politikus beszámolt arról is, hogy a legutóbbi PISA-
felmérés (oktatási képességeket felmérő nemzetközi program) igen negatív
képet festett a magyar oktatás készség és képesség -beli
teljesítményéről. Mint mondta az OKM által indított új programok
segítségével ezen a területen pozitív elmozdulás
tapasztalható.
Az államtitkár
hangsúlyozta az integrációs oktató-nevelő program létjogosultságát. A
programban résztvevő roma diákok teljesítménye jelentősen javult és a
nem romáké is javuló tendenciát mutat – tette hozzá Arató Gergely. Az
államtitkár az idei év tervei között említette az oktatási intézmények
felújítását fejlesztését, bővítését beleértve a technikai ellátottságot
is.