Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Tallózó

Az ember, aki ott se volt
2010 június 24. csütörtök, 0:00

Biszku Béla a velünk élő múlt maga. És a velünk élő múltunk éppen annyira különös, mint a jelenünk. Nekünk, magyaroknak a saját történeteink feldolgozása – és történelemmé alakítása – sosem volt erősségünk, amit tökéletesen példáz a Biszku-jelenség is: az ezrek által gyűlölt proletár-vezető boldog nyugdíjaséveit tölti rózsadombi otthonában. (Deák Dániel, Filmhu)

Bővebben...
 
Ungváry Krisztián: Mennyiben hasonló Kiss és Biszku védekezése?
2010 június 21. hétfő, 0:00

A levéltári iratok titkosításának feloldására alakult „ügynökbizottság” tagjaként Ungváry Krisztián történész a Kiss László alkotmánybíróval való pereskedésében a saját bőrén tapasztalhatta, hogy az érvényben lévő jogszabályok mennyire hátráltatják a pártállami diktatúra működésének megismertetését. (Pelle János interjúja a hvg.hu-n)

Bővebben...
 
Ortutay Gyula, a helyezkedés nagymestere
2010 június 18. péntek, 0:00

Ortutay Gyula halála után harminckét évvel három, terjedelmes kötettel lepte meg a magyar olvasóközönséget. A 1938-től 1977-ig vezetett napló legalább olyan ellentmondásos, mint a személyiség, aki vezette. (Pelle János, hvg.hu)

Bővebben...
 
Film Biszku Béláról, avagy egy gyilkos anatómiája
2010 június 17. csütörtök, 0:00

A forradalom utáni megtorlás egyik vezéralakjáról, Biszku Béláról szóló film készítőinek nagy érdeme, hogy invenciózus módszerrel szóra bírták a félrevonult és évtizedeken át hallgató politikust és bepillantást engednek egy hithű, mondhatnánk fanatikus kommunista lelkivilágába. (H.R. kritikája a hvg.hu-n)

Bővebben...
 
Hogyan tovább, magyar oktatásügy?
2010 június 16. szerda, 0:00

A Kölöknet szakmai műhelyének 10 pontja: a magyarországi oktatás jövőjét leginkább befolyásoló tíz problémakör.

Bővebben...
 
Nem Trianonról ír, aki Trianonról ír
2010 június 6. vasárnap, 0:00

Csonka, szétszabdalt, földarabolt, vérző, darabokra szakadt, sebesült: ebben a metaforarendszerben mozgunk, állítja Menyhért Anna irodalomtörténész. Trianon traumáját nem tudta feldolgozni az irodalom. (Index-interjú)

Bővebben...
 
Hamis történelmek háborúja
2010 május 26. szerda, 0:00

A mai magyar közbeszédben – legyen szó hivatásos politikusokról, újságírókról vagy blogok szerzőiről – rendkívül gyakoriak a történelmi alakokkal, elmúlt rendszerekkel vont párhuzamok, amelyek sokszor arra szolgálnak, hogy felcímkézzék, minősítsék az ellenfelet. Mi az, amitől a rutinszerűen kommunistázók és a fasisztázók megfosztják magukat? (Novák Attila, Komment.hu)

Bővebben...
 
Mérjünk kompetenciát – de mindenkinek!
2010 május 25. kedd, 0:00

„Teljesen rendben van, ha közoktatásunk évente megméretik. Ezt a mérést azonban mindenki – szülő, gyerek, fenntartó, pedagógus, állampolgár – fogja fel úgy, hogy a gyerekekkel egyszerre vizsgázik az oktatásirányításunk legfelsőbb szintje éppúgy, mint a helyi oktatásirányítók, a fenntartók. Hiszen az iskolák közötti különbségek megmutatkozása nem egyetlen tényező következménye.” (Kiss Erika, Osztályfőnök.hu)

Bővebben...
 
Rend, fegyelem, iskola
2010 május 20. csütörtök, 0:00

Bizonyítást nyert-e valaha, hogy a képességfejlesztő, kíméletes és személyiség-központú tanítás tévút, és nem csak azok követelik a rend és a fegyelem uralmát, akik nem tanultak meg eléggé tanítani? – teszi fel a kérdést N. Kósa Judit a Népszabadság Online-on.

Bővebben...
 
Bukott gyerek: időzített bomba
2010 május 12. szerda, 0:00

Ismétlés a tudás anyja… amíg meg nem unom… – teszem hozzá. Mert az ismétlés – variációk nélkül – még ha az ember, gyerek önkéntelenül is másképpen és másképpen végzi – monotóniájával nemcsak fárasztó, hanem ellenállást, sőt menekülést is kiválthat. (Galicza János, Népszabadság)

Bővebben...
 
Sárgalap és piroslap a Zöld könyvnek
2010 május 5. szerda, 0:00

Másfél éve jelent meg a közoktatás megújításának feladatait összefoglaló Zöld könyv. Az impozáns munkát a politika azóta se fordította le gyakorlatra. A „szakma” pedig zavarában definíciós problémákkal bíbelődik: minek nevezzelek? Kései vélemények a Zöld könyvről a hvg.hu-n.

Bővebben...
 
Globális tudásközpontok vagy szabadiskolák?
2010 május 1. szombat, 0:00

Az iskola az információtömegnek legföljebb tizedét nyújtja, s egyre görcsösebben igyekszik, hogy rendet vágjon az információk dzsungelében, diákjaiba táplálja és elfogadtassa azt a minimális tudást, amely a társadalmi együttműködéshez szükséges – írta Iványi György az ÉS-ben.

Bővebben...